וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חייל שפלט כדור הואשם בהריגת חברו

יהושע בריינר

7.9.2009 / 16:07

רב"ט ד' מואשם כי לפני שנה וחצי הרג את החייל יניב פוזואריק, כתוצאה מפליטת כדור מנשקו. משפחת ההרוג דרשה להאשימו ברצח

הפרקליטות הצבאית הגישה היום (שני) כתב אישום נגד רב"ט ד', החייל שירה למוות בחייל יניב פוזואריק לפני כשנה וחצי. החייל מואשם בהריגה. בני משפחתו של פוזואריק דרשה להעמיד את החייל לדין באשמת רצח, לאחר שטענו כי הירי נעשה מתוך כוונה תחילה. מנגד נטען כי הכדור נפלט מנשקו האישי של החייל, כשהשניים שהו בחדר במוצב בגבול לבנון.

לפי כתב האישום שהוגש, רב"ט ד' ניקה את נשקו האישי כשהוא ופוזואריק ישבו בחדר במוצב לבנה בגבול ישראל-לבנון. לאחר שסיים לנקות את הרובה שלו, הוא פרק אותו ד' בחדר ותוך כדי כך הכניס לרובה מחסנית. לאחר מכן, כשהבחין החייל בלכלוך על הנשק, הוא דרך את הרובה, ניקה אותו שוב ולחץ על ההדק מבלי שבדק את בית הבליעה של הרובה. כתוצאה מכך נפלט קליע שפגע בפוזואריק, פצע אותו אנושות וגרם למותו.

יפים פוזואריק, אביו של החייל ההרוג, המיוצג על ידי עו"ד שלומי ציפורי, אמר בתגובה כי "יש בכתב האישום הזה צעד מרתיע לחיילים. החיילים צריכים לדעת שנשק לא הורג רק את האויבים אלא גם את החברים. במשך השנה וחצי האחרונה אני צעקתי שהחייל הזה רצח את הבן שלי, ושלא מדובר בתאונה, וכתב האישום הזה הוא הוכחה לכך. רק עונש כבד לרוצח של הבן שלי, שאני יודע שכיוון את הנשק לראש של יניב, ימנע את הרצח הבא. ליניב אני כבר לא יכול לעזור, אבל אולי האירוע של הבן שלי ימנע את האסון הבא".

בשבוע שעבר החלו הוריו של פוזואריק החלו בשבוע שעבר לקיים משמרת מחאה מול בסיס הקריה בתל אביב בדרישה להעמיד לדין את ד' באשמת רצח. לטענת אביו של פוזואריק, יפים, לדבריו, "ברגע שבן אדם מצמיד רובה לראשו של הבן שלי ובדם קר לוחץ על ההדק אז הוא רוצח".

  • עוד באותו נושא:
  • צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully