וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחליף של קינן בפועלים: שמעון גל ממזרחי-טפחות

שרון שפורר

7.9.2009 / 15:59

המשנה למנכ"ל המזרחי-טפחות שמעון גל ונחשב למקורבו של אלי יונס ימונה למנהל החטיבה העסקית בפועלים במקומו של קינן הנכנס למשרד מנכ"ל הבנק

שמעון גל, משנה למנכ"ל בנק מזרחי טפחות והממונה על החטיבה העסקית בבנק מונה למחליפו של ציון קינן בתפקיד הממונה על החטיבה העסקית בבנק הפועלים. לילך אשר טופילסקי מונתה למנהלת החטיבה הקמעונאית בבנק במקומו של אורי פז.

גל שימש בתפקיד הממונה על החטיבה העסקית במזרחי טפחות מזה שנתיים. לפני כן שימש במשך כ-3.5 שנים כמנהל חטיבת החשבות בבנק. גל נחשב למקורב לאלי יונס מנכל בנק מזרחי טפחות שהביא אותו לבנק עם מינויו. גל מכיר את יונס עוד מהתקופה בה שימש מנכ"ל חברת הביטוח הממשלתית ענבל וניהל את נכסים מ.י. כשיונס היה נציג האוצר בניו יורק,
גל היה סגנו. לאחר שפרש מבנק הפועלים מינה יונס את גל למנהל קרן ההשקעות שהקים. כאשר יונס ביטל את הקרן כדי לעבור למזרחי, הוא לקח איתו את גל.

נמשכים המאמצים לייצב את הנהלת הפועלים

בבנק הפועלים ממשיכים במאמץ לייצב את ההנלה בבנק לאחר הטלטלות שעברה בשנים האחרונות - טלטלות שהחלו בשרשרת עזיבות של בכירים בבנק כמו שלמה נחמה, יעקב רוזן, שלמה בראון, שי טלמון ובארי בן זאב והגיעו לשיא בהחלפת נושאי התפקידים הבכירים בבנק בעקבות עימות בין בעלת השליטה בבנק שרי אריסון לבין בנק ישראל בראשות הנגיד סטנלי פישר והמפקח על הבנקים רוני חזקיהו.

העימות החל לאחר שדירקטוריון הבנק בראשותו של דנקנר החליט באופן חפוז, לדעת הפיקוח על הבנקים, למנות את ציון קינן עוד באותו היום שבו צבי זיו התפטר, וזאת ללא הקמת ועדת איתור. העימות נמשך בדרישת בנק ישראל להדיח את דנקנר, שנאלץ לעזוב את תפקיד היו"ר. ועדת איתור שחזרה על החלטתה הקודמת למנות את קינן.

קינן נכנס לפני כשבוע באופן רשמי לתפקידו. את דנקנר החליף בתפקיד יו"ר הבנק יאיר סרוסי. בנוסף, הובא לבנק ממונה חדש על החטיבה הפיננסית - רן עוז - וזאת אחרי שבשלוש השנים האחרונות התחלפו בבנק שלושה ממונים על החטיבה.

כעת צפוי גם גל להגיע לבנק ולאייש את התפקיד השלישי בחשיבותו בבנק - הממונה על החטיבה העסקית באחד משני הבנקים הגדולים במדינה - חטיבה שמעמידה אשראי לחברות הגדולות במשק. מקבילתו של גל בתפקיד הממונה על החטיבה העסקית בבנק לאומי היא רקפת רוסק עמינח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully