וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"קצב נהג לאורך שנים בדרך פיתוי וציד"

גלעד גרוסמן

7.9.2009 / 15:49

הפרקליטות פרסמה את נאום הפתיחה במשפטו של הנשיא לשעבר. "נשכנע את בית המשפט שהנאשם תקף והטריד מינית את הכפופות לו, אותן בחר בשימת לב"

"התביעה תביא ראיות, על מנת לשכנע את בית המשפט, כי הנאשם נהג לנצל את רום משרותיו הציבוריות ואת המעמד שלו כשר וכנשיא המדינה, על מנת לתקוף ולהטריד מינית את הכפופות לו, אותן בחר בשימת לב". כך הצהירה עורכת הדין רונית עמיאל, נציגת פרקליטות המדינה, בנאום הפתיחה של התביעה במשפטו של הנשיא לשעבר משה קצב. תוכן הנאום, שנישא בשבוע שעבר, הותר היום (שני) לפרסום.

לדברי עמיאל, "התביעה תציג בפני בית המשפט עדויות, על פיהן נהג הנאשם כדפוס פעולה, לאורך שנים, בדרך פיתוי וציד, תוך שהוא משתמש ביכולת שלו לקרב אליו את העובדות, להתעניין בהן, להחמיא להן, לתת לכל אחת מהן, תחושה של נבחרת בעיני הבוס הגדול. במקביל, ולשם הזהירות, הפעיל הנאשם כלפי הקורבנות שלו, מנגנון של השתקה, מערך שעתיד להבטיח את שתיקתן במידה ומי מהן תחליט שהיא, בכל זאת מדברת".

לטענת התביעה, "כשחרב החקירה כבר מוטלת על צווארו, נקט הנאשם בניסיון לתיאום עדויות, עם עדה שהוא חשש שהיא תעיד נגדו, בגין מעשה מגונה. זהו האישום הרביעי. עבודת מנגנון כוחנית, הופעלה על ידי הנאשם ואנשי שלומו בתיק הזה, גם כדי להכפיש את המתלוננות, וגם כדי להלך אימים על המתלוננות ועל עדים אחרים".

עו"ד אביגדור פלדמן, פרקליטו של קצב, הגיב על חלק מטענות התביעה. לדבריו, "ניכרת מבחינת התביעה, ניסיון שאני כבר אומר לה, שאנחנו נתנגד לה בצורה חריפה, ליצור דמוניזציה של הנאשם. דמוניזציה שמורכבת לכאורה, ממעשים דומים, מהאמירות על מנגנון, מהאמירות על כוח, מהאמירות על מתלוננות כנועות ונכנעות, מהאמירות על שיטה, מהאמירות על מעשים מגונים. את האישומים יש להוכיח לגופם".

פלדמן הוסיף, כי "ברגע שהתביעה, כמו שאמרה חברתי, נזקקת לקביים לעדי התביעה, זאת אומרת להביא פסיכיאטר ואכן יש אופנה חדשה בבתי משפט, להביא פסיכיאטרים, שיסבירו מדוע המתלוננות הן כל כך פתטיות, מדוע התלונה שלהן, היא תלונה שמתגלגלת, תלונה שכלולה, כלולים בה שקרים , והדברים האלה יקבלו ביטוי, יבוא פסיכיאטר מכובד, במקרה הזה פסיכיאטר טלוויזיוני מוכר מאוד, שיבוא ויסביר שמתלוננות בעבירות מין, אכן רוצות את קרבתו של האנס, כותבות מכתבים לאנס, שוכחות את הפרטים המשמעותיים, משקרות, כי הן לא זוכרות, כי הן לא יודעות. זו אופנה שיש לבקר אותה, זו אופנה שאומרת, אנחנו לא יכולים, התביעה בבית המשפט להתמודד פנים אל פנים, מול מתלוננת, שעומדת על דוכן העדים, ונחקרת בחקירה נגדית, ולכן אנחנו נזקקים לכלים לכאורה מודרניים".

  • עוד באותו נושא:
  • משה קצב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully