וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד השיכון נלחם במחירי הנדל"ן

גיא ליברמן

7.9.2009 / 13:19

משרד הבינוי והשיכון ומינהל מקרקעי ישראל יוציאו בשבועות הקרובים מכרזים לקרקעות לבניית 5,500 דירות כחלק ממהלך שנועד להביא להוזלת מחירי הדירות

משרד הבינוי והשיכון ומינהל מקרקעי ישראל יוציאו בשבועות הקרובים מכרזים לקרקעות לבניית 5,500 דירות כחלק ממהלך שנועד להביא להוזלת מחירי הדירות. בחודשים האחרונים התבטאו בכירים במשרד הבינוי והשיכון ובמינהל מקרקעי ישראל, לרבות השר אריאל אטיאס על המהלך שכעת יוצא לדרך.

62% מהשיווקים יתרכזו באיזור ירושלים. בבית שמש תשווק הכמות הגדולה ביותר שמיועדת לבניית 2,115 דירות. 21% מהכמות תשווק בחיפה ובצפון ואילו השאר ישווק בארבע ערים במרכז הארץ - יבנה עם קרקע לבניית 555 דירות, נתניה, רמלה וכן תל אביב, שם תשווק קרקע בהיקף קטן לבניית 21 דירות בלבד.

בעוד כארבעה חודשים צפויים להתפרסם מכרזים נוספים לבניית כ 4,000-3,000 דירות כשהקרקעות יהיו בערים ירושלים, ראשון לציון, יהוד, רמלה, מודיעין, אשדוד ונתיבות.

היום קיימו ראשי משרד הבינוי והשיכון ומינהל מקרקעי ישראל מסיבת עיתונאים שנועדה לקדם את המהלך, במהלכו הוצגו נתונים לפיהם עד סוף 2009 ישווקו קרקעות לבניית 19 אלף דירות לעומת 15,100 ב-2008. עם זאת, לא הוצגו יעדי שיווק לשנים 2010 ו-2011.

שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס שב וחזר על דברים שהשמיע בחודשים האחרונים לפיהם הוא רואה את הוזלת מחירי הדירות בישראל כיעד שלו ושל משרדו :"אנחנו מתעוררים חדשות לבקרים ושומעים על עליות במחירי הדירות. דירה זה דבר שמשפיע על אורח חיים, וככל שהדירה עולה יותר זה משפיע על הדרך להתקיים. המדינה צריכה לתת כלים מינימליים על מנת לספק אפשרות לדיור בישראל וחובתנו כמשרד הבינוי והשיכון להכתיב מדיניות שיווק קרקעות חדשה היות שההיצע (של הקרקע לבניה. ג"ל) נמוך מהביקוש ולאורך זמן זה מייצר עליות במחירים. הייעוד והשליחות שלנו הם שזוגות צעירים יוכלו לרכוש דירה בישראל".

אטיאס אמר כי הוא אינו סבור שהעליות במחירי הדירות במרכז הארץ בשנים האחרונות נובעות מחוסנו של השוק הישראלי: "מדובר בשילוב של חוסר מתמיד בהיצע לצד ריבית נמוכה".

מנכ"ל מינהל מקרקעי ישראל, ירון ביבי, הוסיף כי "זה התחלה של מאמץ לבוא לשוק ולהגיד לו שיש מספיק קרקע למכירת דירות. המבחן האמיתי שלנו יהיה אם נוכל לשמור על רצף שיווק ברמות יותר גבוהות מהיום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully