וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעם על החלטת רובינשטיין להגיע לטקס בחברון

יהושע בריינר וניר יהב

7.9.2009 / 10:58

שופט ביהמ"ש העליון אליקים רובינשטיין צפוי להשתתף בטקס לציון מאורעות תרפ"ט. פעיל הימין הקיצוני ברוך מרזל: "למנוע את הביזיון". ח"כ טיבי: "מערכת המשפט נגועה בשיקולים זרים"

שופט בית המשפט העליון אליקים רובינשטיין, אמור להגיע היום (שני) לטקס הממלכתי לציון מאורעות תרפ"ט שמתקיים בחברון. לקראת הגעתו של רובינשטיין, הופצו בשעות האחרונות בחברון ובהתנחלויות נוספות כרוזים הקוראים למנוע את ביקורו של השופט בטקס האזכרה.

פעיל הימין הקיצוני ברוך מרזל החתום על הכרוזים כתב בהם בין היתר כי "השופט רובינשטיין הוא בין האחראים על אסון קמפ דיוויד. הוא הורה לפנות בתים מהשוק בחברון - אותם בתים שנגזלו בשנת תרפ"ט מתושבי היישוב ובכך הכשיר מדיניות של הרצחת וגם ירשת...".

עוד נכתב בכרוז כי "רובינשטיין התיר לאנשי ארגון הבוגדים 'שוברים שתיקה' לערוך סיורים פרובוקטיביים בחברון והורה בתקופת גירוש גוש קטיף לעצור נערים ונערות ללא כל הצדקה משפטית. למען כבוד הנרצחים, יש למנוע את הביזיון של הגעת השופט רובינשטיין לחברון".

גם מזכ"ל שלום עכשיו יריב אופנהיימר מתנגד לביקורו של השופט רובינשטיין בחברון. לדבריו, "לא ייתכן ששופט עליון ייקח חלק בעצרת פוליטית, שנויה במחלוקת, בלב ההתנחלות היהודית בחברון. מדובר כאן במסר פוליטי ברור".

ח"כ אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל) אמר כי השתתפותו של שופט בית המשפט העליון אליקים רובינשטיין הערב בטקס בחברון לציון 80 שנה למאורעות תרפ"ט "מוכיחה עד כמה נגועה מערכת המשפט בשיקולים זרים. צעד זה אינו אתי בלשון המעטה. צר לי שהנשיאה בייניש אינה אוסרת עליו להשתתף באירוע".

ראש מועצת קריית ארבע מלאכי לוינגר וועד היישוב היהודי בחברון פנו הבוקר לציבור בבקשה שלא להפגין בעת הגעתו של השופט אליקים רובינשטיין ולנהוג באיפוק. "את הביקורת המוצדקת על השופט רובינשטיין ועל בג"צ יש לבטא בהזדמנות אחרת, ולא באזכרה", כתבו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully