וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעם בסבא"א: "הגענו למבוי סתום עם אירן"

טלי גולדשטין

7.9.2009 / 15:01

על רקע פתיחת שבוע דיונים של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, אמר אחמדינג'ד כי אירן לא תפסיק את פעילות הגרעין לעולם. סבא"א: "אירן לא ממלאת התחייבויותיה"

רויטרס

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

"הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית הגיעה למצב של מבוי סתום עם אירן בנוגע לתוכנית הגרעין שלה", כך אמר היום (שני) ראש הארגון היוצא מוחמד אל ברדעי, בתגובה להצהרתו של הנשיא מחמוד אחמדינג'ד כי לא יפסיק לעולם את פיתוח הגרעין. "אירן לא השהתה את העשרת האורניום ואת הפרוייקטים הקשורים. על אירן מוטלת אחריות לענות על כל השאלות שמעלה הסוכנות כדי לבטל אפשרות כי תוכנית הגרעין שלה צבאית", הוסיף.

אחמדינג'ד אמר מוקדם יותר כי לא ינהל לעולם משא ומתן על "זכויות הגרעין" של ארצו וכי אירן לא מתכוננת להפסיק את פעילות הגרעין שלה. "מנקודת המבט שלנו, נושא הגרעין שלנו סגור", אמר אחמדינג'ד במסיבת עיתונאים. עם זאת, הוסיף הנשיא כי אירן תמשיך לשתף פעולה עם הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית. עוד אמר אחמדינג'ד כי ארצו מוכנה להידיין עם מעצמות המערב לגבי פתירת האתגרים הגלובליים.

הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) פתחה היום בשבוע של דיונים בווינה שבאוסטריה כשעל סדר היום: האשמות כי אירן ערכה ניסויים שמטרתם פיתוח פצצה גרעינית.

35 הנציגים בסוכנות התכנסו למפגשם המסורתי, המתקיים בחודש ספטמבר, על רקע האשמות נוספות כי מזכ"ל הארגון לשעבר מוחמד אל ברדעי הסתיר מידע חיוני כדי להחליט האם אירן אכן מנסה לפתח פצצת אטום.

סוכנויות המודיעין במערב העבירו לאחרונה לידי הסוכנות סבא"א עדויות על פעולותיה של אירן. על פי העדויות אירן עוסקת בחודשים האחרונים בשילוב של העשרת אורניום, ניסויים בחומרי נפץ ושדרוג טילים בצורה המרמזת על ניסיון לפתח ראשי נפץ גרעיניים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully