וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עתירה לבג"ץ: עצרו את הרפורמה במשרד החקלאות

7.9.2009 / 9:47

ארגוני זכויות בעלי חיים מחריפים את המאבק ברפורמה, ועותרים לבג"ץ בטענה כי כבר 15 שנים שמשרד החקלאות מתעלם מהוראת בית המשפט להתקנת תקנות לחוק צער בעלי-חיים

עמותת אנונימוס וארגוני זכויות בעלי חיים נוספים עתרו הבוקר (שני) לבג"ץ בדרישה לעצור את הרפורמה בתעשיית הביצים עד להתקנת תקנות לחוק צער בעלי-חיים, כמתחייב מהתחייבות משרד החקלאות לבג"ץ. לפני כ-15 שנים הורה בג"ץ למשרד החקלאות להתקין תקנות שיאפשרו את מימוש החוק, אך עד הדבר לא בא לכדי ביצוע, זאת למרות ההמלצה של צוות מקצועי שהקים משרד החקלאות, שקבע כי "שטח המחיה בלול הישראלי, כ-0.35 מ"ר לתרנגולת מטילה, אינו הולם את צורכי התרנגולת".

למעלה מ-300 מיליון שקלים היא עלות העברת תרנגולים ללולי סוללה, ובכל זאת בישראל מעדיפים לפעול בניגוד למגמה העולמית. לפי תוכנית הרפורמה, שאושרה בידי הממשלה ביוני 2007, יוחלפו מאות לולים קטנים בגליל בקומפלקסים של לולי-ענק. בלולים אלה לכל תרנגולת מוקצה שטח של 550 סמ"ר (פחות מעמוד A4). כלובים כאלו נאסרו בכל מדינות האיחוד האירופי, בשוויץ ובמדינת קליפורניה, ומנוגדים גם לחוק צער בעלי-חיים הישראלי.

עו"ד מיכאל ספרד, בין בעותרים מטעם ארגוני זכויות בעלי החיים (עם עו"ד יוסי וולפסון) מוסר: "זה מחדל חמור ששר החקלאות מתעלם זה 15 שנה מחובתו להתקין תקנות לביצוע חוק צער בעלי-חיים. תהיה זו חלמאות מוחלטת לבזבז 300 מיליון ¤ מכספי ציבור על כלובים אכזריים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully