וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנקאי העשיר בישראל: אלי יונס

מאת שרון שפורר

6.9.2009 / 23:24

לפני כמה שבועות מימש המנכ"ל אלי יונס את החלק האחרון בתוכנית האופציות מ-2004 והגיע לאחזקה של 2.42% בבנק מזרחי טפחות. שווי מניותיו - 160 מיליון שקלים

"אני מרגיש בנוח עם השכר שלי. צריך שהטובים ביותר יהיו מנהלים וירוויחו, אבל לא יכול להיות שבעלי המניות נדפקים ואני אסתובב עם בונוס גדול" - כך אמר אלי יונס, מנכ"ל בנק מזרחי טפחות, בראיון ל-TheMarker בנובמבר 2008.

באחרונה נוספו ליונס עוד סיבות להרגיש בנוח עם השכר שלו. לפני כמה שבועות קיבל יונס במסגרת מימוש אופציות מניות מזרחי טפחות בשווי של 18 מיליון שקל. בעקבות המימוש האחרון מחזיק יונס ב-2.42% ממניות הבנק אחרי דילול מלא. בכך נהפך יונס לבנקאי השכיר בעל האחזקה הגדולה ביותר בבנק שלו.

שווי האחזקה של יונס במזרחי טפחות הוא כ-160 מיליון שקל. יונס נכנס לתפקיד מנכ"ל הבנק בתחילת 2004, לאחר שהתפטר מתפקידו כמנכ"ל בנק הפועלים על רקע סכסוך עם בעלת השליטה בבנק, שרי אריסון.

באמצע החודש שעבר מימש יונס כ-1.1 מיליון אופציות שקיבל בתוכנית אופציות ב-2004. בהתאם לתוכנית, מימש יונס את האופציות במחיר של 14.39 שקל למניה בתוספת הצמדה למדד. מחיר מניית הבנק ביום המימוש היה 28.2 שקל. הפער בין מחיר המימוש למחיר המניה שיקף שווי של 18 מיליון שקל. בהתאם לשווי זה הוקצו ליונס 636 אלף מניות של הבנק.

ככל הידוע המניות עדיין לא נמכרו בידי יונס, כך שמדובר על רווח על הנייר בלבד. ואולם מאז המימוש מחיר מניית מזרחי טפחות עלה ב-5% נוספים, כך שהרווח של יונס אף גדל. אם יונס יחליט למכור את המניות יהיה עליו לשלם מס על רווחי הון בשיעור של 25%.

במסגרת תוכנית האופציות מ-2004 הוקצו ליונס כ-5 מיליון אופציות שניתנות להמרה בחמש מנות - מיליון אופציות בכל שנה בין 2005 ל-2009. כך שמימוש האופציות בחודש שעבר היה מימוש המנה האחרונה במסגרת התוכנית שגובשה לפני 5 שנים בסמוך לכניסתו לתפקיד. כשגובשה התוכנית היה השווי הכלכלי של תוכנית האופציות של יונס, לפי מודל בלק אנד שולס, 21.8 מיליון שקל. זאת כשרק החבילה האחרונה שהמיר יונס לפני כמה שבועות הניבה לו רווח של 18 מיליון שקל על הנייר.

אמנם חבילת האופציות של יונס מ-2004 כבר מומשה לגמרי. ואולם יונס קיבל בדצמבר 2008 חבילה נוספת של אופציות הניתנת להמרה למניות הבנק בשווי כלכלי שהסתכם אז ב-38.6 מיליון שקל. אחרי מחלוקת בדירקטוריון הבנק אז לגבי מחיר המימוש לחבילה החדשה נקבע מחיר המימוש על 21.18 שקל - קרוב למחיר המניה בבורסה באותה העת.

שני דירקטורים בבנק סברו כי "ראוי שמחיר המימוש לחבילת האופציות של יונס יהיה גבוה יותר ודומה למחיר המימוש שהוענק לעובדים באותה שנה בגובה של 25.15 שקל". ואולם אותם דירקטורים החליטו לא להתנגד בדירקטוריון אלא להימנע מהצבעה "הואיל והיו שותפים לעמדת שאר הדירקטורים באשר לחשיבות המשך כהונתו של יונס ולהבטחת יציבות הבנק".

יונס הרוויח על הנייר גם בתוכנית האופציות הזאת. כיום מחיר מניית מזרחי טפחות הוא כמעט 30 שקל, כך שחבילת האופציות שהוענקה לו מגלמת רווח על הנייר של כמעט 30%, או כ-50 מיליון שקל. עם זאת, בדומה לחבילה הקודמת, גם חבילת אופציות זו עדיין חסומה, ויונס יוכל לממש אותה בחמש מנות שוות באפריל של כל אחת מהשנים 2010-2014.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully