וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אטיאס: להפוך את חריש לעיר חרדית

מאת רז סמולסקי

6.9.2009 / 23:24

שר הבינוי והשיכון נחוש להרחיב את היישוב חריש שבוואדי ערה ולהגדיל את מספר הדירות שבו מ-9,000 ל-15 אלף - כך שיוכל להיהפך לעיר בת כ-90 אלף תושבים, יותר מהעיר חדרה

שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס נחוש להרחיב את היישוב חריש שבוואדי ערה בכמעט 5,000 דונם, ולהגדיל את מספר הדירות שבו מ-9,000 ל-15 אלף - כך שיוכל להיהפך לעיר בת כ-90 אלף תושבים, יותר מהעיר חדרה שנמצאת בסמוך. בעתיד הרחוק רוצה אטיאס להגדיל את העיר ל-150 אלף תושבים. זאת לאחר שלפני כחודשיים הביע דאגה מהתפשטות האוכלוסייה הערבית באזור.

היישוב חריש נמצא בסמוך לקצה הצפוני של כביש 6 ומזרחית לחדרה, כיום הוא מונה כ-300 יחידות דיור וכ-6,000 תושבים. האוכלוסייה שבו הטרוגנית מאוד וכוללת גרעין תורני, שוכרי בתים חילוניים וחמולה של משפחת קראג'ה. לדברי אילן שדה, ראש המועצה האזורית מנשה, ביישוב מוסדות קהילתיים ופעילות קהילתית.

תוכנית המתאר מאפשרת בניית כ-9,000 דירות ולפי ההרחבה המומלצת של הוועדה המחוזית תתאפשר בניית כ-3,000 דירות בשלב הראשון ומספר דומה בשלב השני.

הוועדה המחוזית חיפה, שדנה בתוכנית באוגוסט, המליצה על הוספת שטחים לחריש, כשבשלב הראשון ייתוספו כ-1,000 דונם ולאחר עמידה ביעדים של תכנון ואכלוס היישוב ייתוספו עוד כ-800 דונם. בסך הכול יורחב היישוב בכ-1,800 דונם. בפנייתו למועצה הארצית לתכנון ולבנייה, התנגד משרד השיכון להמלצה ומבקש מהמועצה לאשר את ההרחבה המקוריות של היישוב בכ-5,000 דונם. מחר תדון המועצה הארצית בבקשה.

בחברה להגנת הטבע לא מתנגדים להרחבה בצורה מצומצמת אבל מוחים נגד היקף השטחים שמבקש משרד השיכון לספח לחריש. ניר פפאי, ראש אגף שמירת טבע בחברה להגנת הטבע, טוען שניתן להסתפק בהרחבה מצומצמת של כ-1,800 דונם שהמליצה הוועדה המחוזית. "השטח גדול מספיק ובצפיפות בנייה ראויה ניתן לבנות כ-15 אלף יח"ד שיתנו מענה לציבור החרדי בלי לפרוץ את גבולות היישוב".

המאבק על חריש נהפך לפני כחודשיים לנושא פוליטי, כשאטיאס קרא לעצור את התפשטות האוכלוסייה הערבית בוואדי ערה. אטיאס הגדיר את ההתיישבות החרדית בחריש כ"משימה לאומית".

גם שדה מסכים להרחבה מוגבלת של חריש בטענה שמעבר לכך ייפגעו שטחים ירוקים ומטעים של קיבוץ מצר. "התנגדתי ואמשיך להתנגד לתוכנית של משרד הבינוי והשיכון כי היא לא עולה בקנה אחד עם תוכנית המתאר. יש מקום לבנייה נוספת של כ-10-12 אלף יחידות דיור לחרדים ולדעתי זה מספיק", אמר שדה.

"צריך לשמור על האיזון של האוכלוסיות באזור. היישובים הקרובים ייהפכו לשכונת קטנות של עיר חרדית ויאבדו מאופיים הכפרי", סיכם שדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully