וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפריקה הקדימה החזר חוב של 63 מיליון ש"ח

מאת מיכאל רוכוורגר

6.9.2009 / 23:24

כך עולה מדו"חות החברה, שהודיעה לפני שבוע כי לא תוכל לעמוד במלוא התחייבויותיה. מקורבים לאפריקה ישראל: החברה פרעה את החוב מכיוון שנדרשה לעשות כך על ידי הבנקים

אפריקה ישראל החזירה בחודשים האחרונים לבנקים ישראליים ולבנקים זרים חובות בהיקף של כ-83.5 מיליון שקל - כך עולה מדו"חות מצבת התחייבויות של החברה, נכון לסוף מארס ויוני 2009. אפריקה, שבשליטת לב לבייב, הודיעה לפני שבוע כי לא תוכל לעמוד במלוא התחייבויותיה לבעלי האג"ח והבנקים, החל מ-2011.

מתוך הסכום הכולל, פרעה החברה תשלומי קרן וריבית של 63.1 מיליון שקל, אותם היתה אמורה לשלם לבנקים ישראליים רק ב-2014. לפי מקורבים לאפריקה ישראל, החברה פרעה את התשלום הזה כ-5 שנים לפני המועד המקורי, מכיוון שנדרשה לעשות כך על ידי הבנקים, במסגרת עסקות למימוש נכסים שביצעה במחצית הראשונה.

בנוסף פרעה אפריקה בחודשים האחרונים כ-20.5 מיליון שקל לבנקים זרים. לפי אותם מקורבים, מדובר באשראי לזמן קצר מסוג call-on. יש לציין כי בחודשים האחרונים אפריקה עמדה בכל התחייבויותיה לבנקים ולבעלי אג"ח.

בהודעה של אפריקה מלפני שבוע כי היא פותחת במגעים עם כלל נושיה, שלהם חייבת החברה כ-8 מיליארד שקל (כ-7.5 מיליארד שקל לבעלי 13 סדרות האג"ח וכ-500 מיליון שקל לבנקים), אפריקה לא נתנה תשובה חד משמעית אם היא מתכוונת לשלם בנובמבר הקרוב כ-500 מיליון שקל (תשלומי קרן וריבית) למחזיקי אג"ח ט' של החברה.

מקור משפטי המעורב בהסדרי חוב אמר אתמול ל-TheMarker: "כל עוד אפריקה לא הכריזה שהיא מצויה במצב של חדלות פירעון, לא ניתן להעלות על הפרק את סוגיית ביצוע העדפת נושים (כלומר תשלום לבנקים על חשבון בעלי אג"ח). רק אם בית המשפט מכריז שהחברה הגיעה לחדלות פירעון ניתן לדרוש את ביטול התשלומים שבוצעו במהלך שלושת החודשים שקדמו להודעה".

איזי כהן, מנכ"ל אפריקה ישראל, ציין בשבוע שעבר במסיבת עיתונאים שקיימה החברה כי אפריקה מתכוונת להגיע להסדר כולל והוגן עם כלל מחזיקי האג"ח שלה. הדבר עלול ליצור ניגודי אינטרסים בין בעלי הסדרות השונות במהלך גיבוש ההסדר, שכן מחזיקי הסדרות הקצרות מעוניינים כי אפריקה תשלם להם את מלוא הכסף בזמן, בעוד שמחזיקי הסדרות הארוכות מעוניינים כי אפריקה תגיע להסדר, בכדי שתוכל לממש את נכסיה בלי לחץ ולהחזיר להם כמה שיותר כסף. עם הגופים המוסדיים החשופים ביותר לאג"ח של אפריקה נמנים פסגות, מנורה מבטחים, כלל, מגדל, הראל והפניקס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully