וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: חייל פלט כדור באוטובוס ופצע אישה

קובי מנדל

6.9.2009 / 23:24

מחקירה ראשונית עלה כי החייל שיחק בנשקו במהלך נסיעה לכיוון נהריה כאשר נפלט כדור. בת 31 נפצעה ברגליה ופונתה במצב בינוני לחדר המיון בבית החולים בנהריה

בת 31 נפצעה הלילה (ראשון) באורח בינוני מפליטת כדור באוטובוס אגד בקו 271 בו נסעה. מבדיקה ראשונית עולה כי חייל ששיחק על פי החשד בנשקו האישי מסוג M-16, פלט כדור באוטובוס ופצע את האישה בגפיה התחתונים. ניידת טיפול נמרץ פינתה אותה במצב בינוני לחדר המיון שבבית החולים בנהריה. החייל היורה נעצר על ידי שוטרי תחנת נהריה ויועבר מאוחר יותר למשטרה הצבאית החוקרת (מצ"ח).

החייל סיפר כי סגר את "תריס הנשק" ולפתע נפלט כדור. האישה, תושבת נהריה, היתה בדרכה לביתה מעבודתה וישבה מושב אחד לפני החייל. האישה עצמה לקתה בהלם, אולם שאר הנוסעים לא נתקפו בבהלה. עמוס דדון, פראמדיק מגן דוד אדום ממרחב אשר סיפר לוואלה! חדשות כי "מיד כשהגעתי למקום הבחנתי בחייל שאחז עדיין ברובה וכשהמחסנית בתוכו. תוך כמה דקות הגיעו למקום שוטרים שלקחו את הנשק והעבירו אותו לתחנת המשטרה".

לפני כשבועיים הואשם סמל דניאל דרזנר, לוחם בחטיבת גולני, בהריגת סמל אור חדד מכדור שנפלט מנשקו. דרזנר הואשם שכיוון את נשקו לעבר חדד, לאחר שזיהה אותו דרך הכוונת. הוא העביר את נצרת רובהו לירי בודד וירה כדור אחד שגרם למותו.

סמל חדד, לוחם חטיבת גולני מבית דגן, נהרג לפני מספר שבועות בבסיס אימונים ברמת הגולן. דרזנר, חברו של חדד לגדוד 51 בחטיבה, הואשם בהריגה ובשימוש בלתי חוקי בנשק, בניגוד להערכות קודמות בדבר אישום בגין גרימת מוות ברשלנות.

במשטרה הצבאית הביעו חשד כי הלוחם שביצע את הירי וחברו שהו במרחק של כ-25 מטרים מחדד, כשאחד מהם הציב בפני חברו אתגר להשתמש בכוונת האופטית המכונה "טריג'יקון". מדובר בכוונת שמגדילה פי כמה את האובייקט ומאפשרת ליורה לדעת מרחק משוער אל המטרה. הלוחם שרצה להראות לחברו את יכולותיו, הרים את נשקו וכיוון אותו אל גבו של חדד ואז לחץ על ההדק. כתוצאה מכך נפלט כדור שפגע בגבו של חדד והביא למותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully