וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פגישה ידידותית בין ברק למשפחת שליט"

6.9.2009 / 19:43

שבוע לאחר פרוץ המתיחות בין שר הביטחון למשפחתו של החייל החטוף, נפגשו ברק וסבו של גלעד באירוע של ארגון יד לבנים. צבי שליט: "אני מודה לברק על העידוד שקיבלתי ממנו"

נעם כהן

(צילום: נעם כהן, עריכת וידאו: רן צימט)

צבי שליט, סבו של החייל החטוף גלעד, נפגש הערב (ראשון) עם שר הביטחון אהוד ברק. השניים נפגשו במסגרת אירוע של ארגון יד לבנים שמתקיים במשכן לאומנויות הבמה בהרצליה. צבי שליט הוא אב שכול ובעבר שימש כיו"ר ארגון יד לבנים בקרית אתא. בתום הפגישה שנערכה כעשר דקות אמרו מקורבי ברק כי השניים שוחחו באווירה טובה וידידותית. עוד נמסר כי במהלך הפגישה עדכן ברק את את שליט בהתפתחויות האחרונות הנוגעות לנכדו. שליט עצמו אמר בתום הפגישה: "אני מודה לשר הביטחון על העידוד שקיבלתי ממנו בערב זה".

היחסים בין משפחת שליט לשר הביטחון ברק התערערו בשבוע שעבר לאחר שברק אמר במהלך פתיחת שנת הלימודים כי "אני מציע לכולם, לחשוב עד הסוף על המשמעות של שחרור גלעד. אני אומר שלא בכל מחיר ולא בכל מצב. כל הזמן נעשות פעולות לשחרור גלעד על ידי טובי המוחות של מדינת ישראל. טוב שהציבור קורא לכך. טוב שצעירים דורשים לחפש כל דרך להביא את שליט הביתה. אבל אני מציע לעצמנו לא להתחיל לחשוב במושגים של התבכיינות, של איבוד חוט השדרה, של ספקנות לגבי הדרך. עמדנו בדברים קשים מאוד ועוד מחכים לנו דברים קשים מאוד".

בנאום שנשא הערב בבית יד לבנים בהרצליה אמר ברק כי "משפחת שליט היא משפחה אצילה שיודעת כבר יותר משלוש שנים להתמודד באופן נחוש אך מאופק למען שחרורו של גלעד". לדבריו, "אנחנו שומעים את הקולות מהצד השני ואיננו יכולים להגיב. מדובר בנושא רגיש". הוא סיכם ואמר כי "אין יום ולילה שאיננו עוסקים בסוגיה המורכבת הזאת, ועושים כל דבר אפשרי וראוי על מנת שנוכל לחבק את גלעד עם שובו הביתה במהרה".

"התבטאויות לא מתאימות"

הדברים של ברק עוררו זעם בקרב משפחת שליט ומקורביה. יו"ר מטה המאבק לשחרור גלעד שליט, שמשון ליפמן, אמר כי "ההתבטאות של שר הביטחון מול הצעירים, לא היתה מתאימה לזמן ולמקום. אני, כאיש חינוך, הייתי בוחר בלשון אחרת בשיחה עם צעירים העומדים בפני גיוס לצה"ל". נעם, אביו של החייל החטוף אמר בתגובה לדבריו של השר ברק כי "המשפחה מצפה לפחות דיבורים, פחות ציטוטים ויותר מעשים".

יממה לאחר מכן המשיך ברק להחריף את עמדותיו בנוגע למשא ומתן לשחרור שליט. בטקס במרכז ההטסה וההכשרות המיוחדות בתל נוף, ע"ש הרמטכ"ל לשעבר משה (וחצי) לוי, אמר ברק כי "צה"ל, לוחמיו ומפקדיו מגנים על המדינה וכשצריך עושים זאת תוך סיכון חייהם. חיילים מתגייסים עם הידיעה שהדבקות במשימה מכילה את הנכונות לחרף את נפשם. למנהיגים ולמפקדים יש חובה מוסרית, אך אי אפשר לטשטש במכבסת המילים את האמת הבסיסית - אנחנו דור של לוחמים וביכולתנו לנצח, וביכולת הזו ניבחן. במזרח התיכון אין חסד לחלשים ולא תהיה הזדמנות שנייה למי שלא יידע להגן על עצמו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully