וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר ננעל בירידות: אפריקה צנחה ב-9%

נתן שבע

6.9.2009 / 16:47

מדד ת"א 25 השיל 1.3% לרמה של 957 נקודות. ת"א 100 איבד 1.2% לרמה של 893 נקודות ומדד תל-טק 15 השיל 0.9%. מחזור המסחר הסתכם ב-1.7 מיליארד שקלים

יום המסחר בבורסה נפתח בעליות שערים של עד 2% לאור מגמת העליות בסוף השבוע, אם כי בשעות הצהריים התהפכה המגמה והבורסה נעלה את המסחר בירידות. פעילים בשוק התקשו להסביר את סיבת הירידות בשוק ומחזורי המסחר היו בסך הכל גבוהים גם לימי ראשון.

מדד ת"א 25 השיל 1.3% לרמה של 957 נקודות. מדד ת"א 100 איבד 1.2% לרמה של 893נקודות, מדד תל-טק 15 השיל 0.9%. מחזור המסחר הסתכם ב-1.7 מיליארד שקל.

בשני ימי המסחר האחרונים בארה"ב רשמו בורסות וול סטריט עליות שערים של למעלה מ-2%. הנתונים החיוביים על הכלכלה האמריקאית דחפו לעליות, בהם נתוני האבטלה שהצביעו על עלייה ל-9.7% בשיעור האבטלה, שיא של 26 שנה אך עלייה פחותה ממה שנצפה.

הזמן שלאחר תום פרסום הדו"חות הכספיים מאופיין בדרך כלל בשקט יחסי, כאשר רוב המשקיעים חוזרים מחופשות הקיץ שלהם. במחלקת המחקר של בנק הפועלים ציינו בסוף השבוע כי ירידות השערים שנרשמו לאחרונה בבורסה בתל אביב הן מימוש רווחים טבעי, שעלול להמשיך בטווח הקצר, בהתאם למגמה שתירשם בשוקי העולם.

"מחד, הבורסה בתל אביב רשמה תשואה עודפת על השווקים המערביים, מה ש'מזמין' מימושי רווחים. מנגד, המכפיל העתידי (המנה המתקבלת מחלוקת שווי השוק של החברות ברווח הצפוי שלהם) בתל אביב נמוך מהממוצע הרב שנתי שלו (בדומה לשאר העולם), והינו נמוך בהשוואה לשווקים המערביים - מה שעשוי לתמוך בבורסה המקומית בהשוואה לעולם", נכתב בסקירה. המכפיל העתידי בישראל נמוך גם בהשוואה לשאר המדינות, כאשר המכפיל העתידי בישראל עומד על 12.2 לעומת מכפיל עתידי ממוצע היסטורי של 14.6.

פרשיית אפריקה ישראל לחצה בשבוע שעבר על הבורסה ובמיוחד על מדד הנדל"ן. בתחילת שבוע שעבר הודיעה אפריקה כי לא תעמוד במלוא התחייבויותיה, ושלחה את מניית החברה לרידה של 38% ואת איגרות החוב שלה לירידות חדות. היום המשיך גל המכירות במניה שצנחה בעוד 9.5% ואגרות החוב שלה ירדו בעוד 11%. הירידות סחפו גם את מדד הנדל"ן לירידה של 0.6%.

דלק נדל"ן זכתה ממעלות להכנסת דירוג האג"ח שלה לרשימת המעקב מה שעשוי אולי להוביל בסופו של דבר להורדת דירוג האג"ח. המניה איבדה 0.7%. מדד הבנקים איבד 1% כאשר מבין המניות במגזר בלטה לשלילה מניית הפועלים שירדה ב-1.5%.

במגזר הדשנים, אנליסטים העריכו כי פוטאש הקנדית, יצרנית האשלג הגדולה בעולם, עשויה להפוך ליעד השתלטות עבור חברות כרייה גדולות, דיווח העיתון "בלוב אנד מייל". במקביל, דיווחה רויטרס על שמועות בשווקים כי פוטאש שוקלת להגיש הצעת רכש עבור מתחרתה הגרמנית K+S. מניות הדשנים בארה"ב עלו ב-0.4%-3% בסוף השבוע והשמועות בדבר העסקות, לא ריגשו את כיל שירדה ב-3.6% במחזור הגבוה בשוק - 152 מיליון שקל.

במניות הדואליות: אלביט מערכות עמדה ביום חמישי במרכזו של משבר פוליטי בינלאומי. זאת לאחר שקרן הפנסיה הגדולה בנורווגיה חיסלה אחזקותיה בחברה, שנאמדות בסכום נמוך של מספר מיליוני דולרים. המניה איבדה 0.6% למרות פער חיובי עימו פתחה.

אל על לא התרגשו יתר על המידה מהידיעה על פרישתו של המנכ"ל חיים רומנו כפי שפורסם הבוקר ב-TheMarker והמניה נחלשה ב-2%.

טאואר זינקה ב-7.8% לאחר שנחתכה ב-25% בשבוע שעבר בעקבות פער גבוה עמו פתחה.

טבע ירדה ב-0.9% ללא כל התפתחויות בזירה.

במניות הקטנות בלטה מניית נטקס שקפצה ב-144% במחזור ער לאחר שרשם הפטנטים בארה"ב אישר את הפטנט העיקרי של החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully