וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הקצין היכה חייל כי נכנס למגורי הוותיקים"

יהושע בריינר

6.9.2009 / 16:25

בבית הדין הצבאי בחיפה הוגש היום כתב אישום נגד סגן מפקד פלוגה על מעורבותו בפרשת ההתעללות בשריון. "אנו צפויים לראות עוד עשרות כתבי אישום כנגד קצינים בכירים ביותר"

לראשונה הוגש היום (ראשון) כתב אישום נגד קצין שהיה מעורב בפרשת ההתעללות בחטיבה 188 בשריון. הפרקליטות הצבאית הודיעה היום על הגשת שלושה כתבי אישום נוספים בפרשה, אחד כנגד סגן מפקד הפלוגה.

על פי כתב האישום, הקצין, יחד עם שני חיילים נוספים, הכו חייל חדש בפלוגה, זאת משום שנכנס לחדר החיילים הוותיקים (מפל"ג) ללא רשותם. על פי החשד, השלושה הורידו את חולצתו, תפסו אותו בגפיו והרביצו לו בחזה.

הדברים עלו במהלך דיון שנערך היום בבית הדין הצבאי בחיפה במסגרת בקשה שלחרר ממעצר את שלושת החיילים נגדם כבר הוגש כתב אישום בפרשה, זאת לאור התמשכות המשפט נגדם. "כתב האישום נגד הקצין, הנו רק קצה הקרחון", אמר בא כוחו של אחד החיילים שנעצרו בפרשה, עו"ד שלומי ציפורי לוואלה! חדשות.

"במידה והחקירה תבוצע כהלכה, אנו צפויים לראות עוד עשרות כתבי אישום כנגד קצינים בכירים ביותר. התחושה שלנו היא שההתנהלות של הפרקליטות ומצ"ח מנסה לחפות על הדרג הבכיר, שידע ונטל חלק באירועים. מפקדיו של מרשי מנסים להלביש עליו מסורת של שנים", אמר עו"ד ציפורי. שלושת כתבי האישום הללו מצטרפים לשלושה החיילים נגדם כבר הוגש כתב אישום.

פרקליטו של חייל אחר העצור בפרשה, עו"ד זרי חזן, אמר כי "כפי שטענו מתחילת הפרשה, מדובר בתופעה כלל צה"לית ועל כן אין אנו מופתעים מכתבי האישום החדשים. נמשיך לדרוש את חקירתם של כל המפקדים אשר התוו את נורמת ההתנהגות הזאת בחטיבה, החל ממפקד החטיבה ועד לאחרון מפקדי הפלוגות".

מפקד הפלוגה כבר ריצה מאסר בגין עבירה משמעתית שכן הוא לא לקח חלק בהתעללות, אך ידע עליה. לאחר סיום העונש השתחרר המ"פ מצה"ל.

מפקד חטיבת 188 הנכנס, אלוף משנה אילן לביא ומפקד החטיבה היוצא של החטיבה, עופר צפריר, נחקרו לפני כחודש על ידי חוקרי המשטרה הצבאית בנוגע להתעללות בחיילי השריון בפלוגת זאבים. השניים נחקרו באזהרה והכחישו כי ידעו על מעשי ההתעללות בפלוגה.

עם פרסום הפרשה, החליט בית הדין הצבאי של פיקוד הצפון לעצור עד תום ההליכים את הרס"פ מגדוד 74 בחטיבה ואת עוזרו, המואשמים בהתעללות בכ-15 חיילים שנמשכה כיומיים. בהחלטתו להאריך את מעצר השניים, ציין נשיא בית הדין, אלוף משנה ארז פורת, דברי ביקורת קשים נגד השניים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully