וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באוגנדה רצח ילדים יבטיח לכם שגשוג ועושר

טלי גולדשטין

6.9.2009 / 15:28

עלייה חדה בהיקף הרציחות הפולחניות והקרבת קורבן אדם נרשמה בשנה האחרונה באוגנדה. למנהג הברברי מצטרפים גם סחר באיברים משגשג, רעב ועוני

טקסים פולחניים במהלכם מוקרבים קורבנות אדם נפוצו בתרבויות עתיקות, אך פסו מהעולם מאז. האמנם? באוגנדה - מדינתו של הרודן, ויש אומרים הקניבל, אידי אמין – נרשמה עלייה חדה בהיקף הרציחות הפולחניות והקרבת קורבן אדם והמשטרה מתקשה להתמודד עם הפאניקה בקרב הציבור, כך דיווח היום (ראשון) הטיימס הלונדוני.

ב-2008, מעל ל-300 מקרים של רצח והיעלמות המקושרים לטקסים פולחניים דווחו למשטרה ו-18 מקרים בלבד הגיעו לבית המשפט. כמו כן, פורסמו פרשיות בהם היו מעורבים הורים שמכרו את ילדיהם למטרות קורבן אדם.

בינואר השנה, מינתה ממשלת אוגנדה צוות משטרתי מיוחד שיטפל בנושא של קורבן אדם. כמו כן, אלפיים שוטרים הוקצו למלחמה בסחר בילדים, בתמיכת הממשלה האמריקאית. מאז הוקם הצוות המיוחד, אירעו 15 מקרי רצח הקשורים לקורבן אדם ו-200 היעלמויות, בעיקר של ילדים וצעירים.

מרכז של סחר באיברים

"מספר האנשים המוכרים את ילדיהם לרופאי אליל כדי להבטיח את שגשוגם ועושרם, גדל", אמר מוזס בינוגה, מפקד הצוות המיוחד. המשטרה וארגונים לזכויות אדם תולים את האשם בגל חדש של רופאי אליל מתקדמים, המשתמשים בתקשורת כדי לשווק את שירותיהם ודורשים זכומים גבוהים בעבור הקרבת אדם או חיה בעבור אנשים המאמינים שהדם הניגר יביא להם שגשוג.

"אפשר והסיבה לעלייה במספר רופאי האליל היא האבטלה,העוני, הרעב והמחסור במזון", אמרה אלנה לומלי, מתנדבת בארגון צדקה בריטי. "באזורים כפריים, אנשים ימכרו את ילדיהם. באזורים עירוניים, אנשים אמידים ומשכילים יחפשו ילד של מישהו אחר כדי למכור", הוסיפה.

גורם נוסף התורם להמשכיותו של המנהג האכזרי, למעט מסורת, הוא סחר באיברים. לגופות רבות שנמצאו היו חסרים איברים פנימיים כגון כליות, לב וכבד – דבר שאינו עולה בקנה אחד עם הטקסים הפולחניים המסורתיים. במאי, דו"ח של משרד החוץ האמריקאי קבע כי אוגנדה הפכה למרכז של סחר באיברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully