וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רוצים מחוות? הקפיאו את ההתנחלויות"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

6.9.2009 / 18:12

מזכ"ל הליגה הערבית עמרו מוסא תקף לאחר פגישתו עם חאלד משעל את רה"מ נתניהו ואמר כי "אין מקום לנורמליזציה עם ישראל וזאת בגלל בגלל סירובו של נתניהו להקפיא את הבנייה". משעל: "הדרך לשחרור שליט עוד ארוכה"

מערכת וואלה!

(צילום: חומרי ארכיון, עריכה: רן צימט, קריינות: אילן שניג)

מזכ"ל הליגה הערבית עמרו מוסא, אמר היום (ראשון) במסיבת העיתונאים שקיים בקהיר עם ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, כי אין מקום לנורמליזציה עם ישראל וזאת בגלל בגלל סירובו של ראש הממשלה בנימין נתניהו להקפיא את הבנייה בהתנחלויות. מוסא הכחיש כי קיימת כוונה של מדינות ערב לכונן נורמליזציה עם ישראל ללא תמורה: "ישראל לא תקבל נורמליזציה בחינם", הבהיר.

מוקדם יותר אמר ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, כי המשא ומתן לשחרורו של החייל החטוף גלעד שליט נמצא בראשיתו, וכי דרוש זמן רב טרם תגובש עסקת שליט. במסיבת עיתונאים שקיים בקהיר לאחר פגישתו עם מזכ"ל הליגה הערבית עמרו מוסא, אמר משעל שקיימים עוד עניינים שיש לברר בנושא העסקה, וזאת למרות התיווך הגרמני שנכנס באחרונה לתמונה. לדבריו, "יש כברת דרך לא קצרה" עד לגיבוש עסקה.

אתמול בערב הגיע משעל לקהיר ובמהלך הלילה הספיק להיפגש עם ראש המודיעין המצרי עומאר סלימאן ולדון עימו בעסקת שליט ובשיחות הפיוס הפנים-פלסטיניות. סוכנות הידיעות המצרית הרשמית ציטטה מקור מצרי בכיר באמרו כי עסקת שליט הייתה אחד הנושאים המרכזיים בשיחה. "מצרים ממשיכה להשקיע מאמצים רבים כדי לסיים את הפרשה", הבהיר המקור.

בסוף השבוע אמר גורם בכיר בחמאס לביטאון חמאס "א-ריסאלה" כי עסקה לחילופי שבויים לא צפויה להיחתם לפני סוף חודש נובמבר. זאת לאור הדיווחים האחרונים לפיהם חלה פריצת דרך משמעותית במגעים לשחרור שליט, וכי ביקורו של משעל במצרים נועד לגבש את הפרטים האחרונים בעסקה.

על אף הדיווחים כי העסקה קרובה מתמיד, גם בישראל ניסו בשבוע שעבר להקטין את הציפיות. שר הביטחון הביטחון אהוד ברק אמר כי "אסור שניתפס לדיבורים ללא כיסוי". לטענתו, "עשינו ואנו עושים הכל כדי להחזיר הביתה שבויים וחטופים, אך אנו לא מאבדים את הביטחון והאמון ברעות הלוחמים ושומרים בכל מצב את קור הרוח ואת כוח העמידה".

עדכון ראשון: 15:22

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully