וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקץ למשבר? מו"מ בין האונ' הפתוחה להסתדרות

נעמה טלמור

6.9.2009 / 15:16

במטרה לפתוח את שנת הלימודים כסדרה, החל היום המו"מ בין הנהלת האוניברסיטה הפתוחה להתסדרות העובדים על תנאי העסקת הסגל המנהלי במוסד. עיני: "נשמור על זכויות העובדים"

נפתח המו"מ בין ההסתדרות להנהלת האוניברסיטה הפתוחה בנושא הסכם השכר הקיבוצי. בפגישה שנערכה היום (ראשון) בין נשיאת האוניברסיטה הפתוחה, פרופ' חגית מסר-ירון לבין יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, סוכם כי המו"מ יתקיים תוך דאגה ושמירה על ציבור העובדים, ומתוך מחויבות לשימור היכולת לקיים את השליחות האקדמית-חברתית של האוניברסיטה.

בסוף שנת הלימודים הקודמת, שבתו המרצים באוניברסיטה במחאה על תנאי העסקתם למשך חודשיים בקירוב. המהלך גרר ביקורת קשה מצד הסטודנטים שהרגישו כי המרצים מנהלים את מאבקם על גבם, ולתמיכה מצד סגלי הוראה ממוסדות אחרים שחיזקו את השובתים במאבקם.

השביתה הסתיימה לאחר שסגל ההוראה החליט לקבל את המתווה שהוצע על ידי הוועדה לתכנון ותקצוב במועצה להשכלה גבוהה - מתווה הקובע כי ייחתם הסכם קיבוצי באוניברסיטה במקצועות ההנחיה על בסיס הסכם הסגל הזוטר שנחתם באוניברסיטאות האחרות בתום השנה שעברה.

המו"מ שנפתח היום נוגע לאוכלוסיה אחרת באוניברסיטה, הסגל המנהלי, המאוגדת באמצעות ההסתדרות החדשה (בניגוד לסגל ההוראה המאוגד דרך ארגון "כח לעובדים") והוא יתנהל במקביל למו"מ הנמשך בין הנהלת האוניברסיטה לבין נציגי סגל ההוראה במוסד אשר עודם דורשים את יגון זכויותיהם במסגרת הסכם קיבוצי.

"מערכת יחסים הוגנת עם העובדים"

לראש צוות המו"מ מונה יוסי מאורי, מנהל משאבי האנוש באוניברסיטה, מחד, ומירה ארינובסקי, מנכ"ל האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות. גם לועד הפעולה של האוניברסיטה תהיה נציגות במשא ומתן. במקרה של חילוקי דעות בין הצדדים יועברו הנושאים שבמחלוקת ליו"ר ההסתדרות, עופר עיני ולנשיאת האוניברסיטה, פרופ' חגית מסר - ירון למציאת פתרונות.

"הנהלת האוניברסיטה חותרת לניהול מו"מ שיביא למערכת יחסים הוגנת וטובה מול העובדים מחד ומאידך לשקט תעשייתי ביחסי העבודה שיוביל לשנת לימודים תקינה למען ציבור הסטודנטים", מסרה פרופ' מסר-ירון.

יו"ר ההסתדרות, עופר עיני אמר כי "אנחנו מברכים את העובדים שהתארגנו ואת הנהלת האוניברסיטה שגילתה נכונות לפתוח מו"מ. אנו מצידנו ננהל מו"מ ענייני שתכליתו לפעול למען זכויות העובדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully