וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרקליטות בעזה שוב יכולות ללבוש מותגים

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

6.9.2009 / 14:21

חודשים ספורים לאחר שהוחלט בעזה לחייב עורכות דין להופיע בלבוש דתי מלא בפני בית המשפט, בוטלה ההחלטה. בארגוני זכויות האדם מרוצים

ניצחון חשוב לחופש הפרט ברצועת עזה. מועצת הצדק הגבוהה, הכפופה לממשלת חמאס ברצועת עזה, ביטלה היום (ראשון) את ההחלטה לחייב את עורכות הדין ברצועה להופיע בלבוש דתי בעת שהן מופיעות בפני בית המשפט. הלבוש הדתי כלל גלבייה וכיסוי ראש. זאת בעקבות הסערה הקשה שעוררה ההחלטה ברצועה.

על פי דיווח של מקורות פלסטינים, ראש מועצת הצדק הגבוהה והשופט העליון עבד א-ראוף אל-חלבי, שהודיע בחודש יולי האחרון על כללי הלבוש השמרניים לעורכות הדין, הוא שביטל אותם. בהודעה שפרסם, כתב אל-חלבי כי החלטתו על כללי הלבוש החדשים הייתה למען הכלל "ומנקודת מוצא של שמירה על כבוד בתי המשפט ועורכי הדין המופיעים בפניהם".

אל-חלבי ציין כי ההחלטה על כללי הלבוש החדשים פורשה באופן מעוות "ומה שחשוב בכל הסיפור הזה הוא שעורכי הדין ילבשו את לבושם הרשמי ויכבדו את בית המשפט".

ההחלטה על קוד הלבוש הדתי התקבלה לפני כחודשיים ועוררה זעם רב בקרב עורכי הדין וארגוני זכויות אדם שקראו להגן על חופש הפרט של אזרחי עזה בכלל, ושל עורכות הדין בפרט. לפני שלושה ימים איימה אגודת עורכי הדין הפלסטינים לפתוח בשביתה כללית ולהחרים את בתי המשפט ברצועת עזה הכפופים לחמאס, אם ההחלטה לחייב את עורכות הדין ללבוש ביגוד דתי באולמות המשפט, לא תבוטל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully