וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זוכה מנתח הלב שהואשם בקבלת שוחד ממטופליו

גלעד גרוסמן

6.9.2009 / 11:25

פרופ' ארם סמולינסקי, מנתח הלב, זוכה לאחר שהואשם בשבעה מקרים של לקיחת שוחד ממטופלים. "מצאתי פגמים שמטילים ספקות על האישומים", כתבה השופטת דורית רייך

בית משפט השלום בתל אביב זיכה הבוקר (ראשון) מכל האישומים את מנתח הלב ארם סמולינסקי, שהואשם בשבעה מקרים של לקיחת שוחד ממטופלים. קרוביו של סמולינסקי הגיבו בשמחה עם קבלת הכרעת הדין.

השופטת, דורית רייך שפירא כתבה בהכרעת הדין, כי למרות חומר החקירה הרב, האישומים התבססו על עדות יחידה בכל אחד מהמקרים. "בסופו של יום, כשבחנתי את חומר הראיות, מצאתי פגמים במסכת ההוכחות, שמטילים ספקות על האישומים", כתבה.

לאחר הכרעת הדין אמר סמולינסקי כי "בית המשפט אמר את דברו ואני עכשיו אמשיך לטפל באנשים שזקוקים לי. אני יכול לחזור לנתח ולעזור". פרקליטו של סמולינסקי, פרופסור דוד ליבאי, אמר "אני שמח שבית המשפט זיכה את פרוספור סמולינסקי. אלפי אנשים שהוא הציל את חייהם שמחים היום. תודות לפסק דין צודק זה יוכל סמולינסקי להמשיך להציל חיים".

פרופסור סמולינסקי, מנהל מערך ניתוחי הלב לשעבר בבית החולים שיבא, נעצר ביולי בחשד לעבירות של קבלת שוחד, קבלת דבר במרמה והפרת אמונים. לפי החשד, במהלך שנות עבודתו בבית החולים נהג הרופא לדרוש תשלום, שנע בין 3,000 ל-5,000 דולר - עבור כך שיבצע את ניתוח הלב בעצמו. לטענת חוקרי מפלג ההונאה של משטרת מחוז תל אביב, נהג הרופא לקבל את התשלום במזומן במישרין לידיו או באמצעות גורמים אחרים ובהם גם אנשים מצוות העובדים בבית החולים. במשטרה חשדו כי בדרך זו צבר סכומי עתק.

המשטרה חשדה כי סמולינסקי אף נהג במקרים מסוימים לחייב מועמדים לניתוח "לתרום" אלפי שקלים לקרן המחקרים של בית החולים וזאת כתנאי לביצוע הניתוח. החוקרים מוסיפים כי תביעת הכסף התנהלה תוך שימוש בתיווכה של עמותה רבנית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully