וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארץ נהדרת הפלסטינית: אבו מאזן על הכוונת

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

6.9.2009 / 11:09

לרגל חג הרמדאן, משדרת הטלוויזיה הפלסטינית הרשמית תכנית סאטירית, בה זוכים ראשי הרשות לחיקויים ולעג. אבו מאזן, שהיה "הכוכב הראשי" בתכנית, דווקא צחק מהתכנית

מי אמר שאין חופש ביטוי ברשות הפלסטינית? תכנית סאטירה פלסטינית חדשה, המשודרת בתקופה חודש הרמדאן, הציגה אתמול (שבת) חיקוי של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ולעגה לו. למי שתהה, אבו מאזן דווקא קיבל את החיקוי ברוח ספורטיבית ואמר כי צחק מהתכנית.

התכנית לעגה לארגון פתח, שבראשו עומד אבו מאזן, שהצליח לכנס את ועידתו השישית רק כעבור 20 שנה מאז ועידתו החמישית. אחד השחקנים בתכנית חיקה את אבו מאזן כשהוא נואם בפני משתתפי ועידת פתח השביעית שתיערך בשכם בעוד 500 שנה. "אין לי טקטיקה", מבהיר השחקן שמחקה את אבו מאזן בנאומו בוועידה. "אבל יש לי משא ומתן, ואחרי זה עוד משא ומתן ועוד משא ומתן".

שחקני התכנית לעגו גם לבכירי פתח שנדבקים לכיסאותיהם ואינם מוכנים לפנות את תפקידיהם לדור הצעיר. בנאומו של 'אבו מאזן' בפני באי הוועידה, הוא מזכיר בין השאר את "דחלאן ה-14" ואת "אבו עלא ה-16". בתום הוועידה נראה השחקן המחקה את אבו מאזן מחפש אחר אישור המעבר שנתנו לו הישראלים בעקיצה לרשות הפלסטינית שגם כעבור 500 שנה תמשיך להישאר תחת כיבוש ולא תצליח לפתור את הסכסוך עם ישראל.

מזכיר הוועד הפועל של אש"ף, יאסר עבד רבה, סיפר כי אבו מאזן צפה בתכנית, המשודרת בתחנת הטלוויזיה הרשמית של הרשות הפלסטינית, בעת ביקורו בירדן והוא נהנה ממנה מאד. התכנית זוכה לפופולריות רבה ברשות הפלסטינית, בין השאר משום שהיא זוכה לחופש ביטוי רב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully