וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועצת יש"ע: "אישור הבנייה - אחיזת עיניים"

יהושע בריינר ופנחס וולף

6.9.2009 / 10:19

במועצת יש"ע מותחים ביקורת על כוונת ראש הממשלה לאשר את בנייתן של כמה מאות דירות בשטחים. לדברי יו"ר המועצה, "אחרי שיאשרו את המספר הזה, אנחנו נישאר עם ההקפאה"

כוונתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לאשר בנייה של כמה מאות יחידות דיור בגדה המערבית, בנוסף על 2,500 הדירות שבנייתן כבר החלה, גררה ביקורת מצד מועצת יש"ע. יו"ר המועצה, דני דיין, סבור כי מדובר באחיזת עיניים, שכן לדבריו "אחרי שיאשרו את המספר הזה, אנחנו נישאר עם ההקפאה". דיין אמר היום (ראשון) כי אישור הבנייה איננו מספק, וודאי שאינו עונה על צורכי האוכלוסייה היהודית בשטחים.

"על מה אנחנו מדברים כאן, 500 יחידות דיור? בהתחשב בעובדה שיש מאה חמישים יישובים ביהודה ושומרון, זה קצת יותר משלוש דירות בכל יישוב. לאשר 50 יחידות דיור במעלה אדומים ועוד חמישים בבית"ר עילית זה אומר בסך הכל שני בניינים, בעוד שמדובר בערים של ארבעים אלף תושבים", אמר דיין.

ביום שישי האחרון ניסה נתניהו לרכך את הביקורת המופנית כלפיו מצד ח"כים בליכוד וגורמי ימין ואמר כי הקפאת הבנייה מיועדת להימשך לתקופה של חצי שנה בלבד. לטענת יו"ר מועצת יש"ע, "אין יותר קבוע מהזמני".

דיין הביע חשש שמא אותם מקומות בהם מתוכננת הקפאת בנייה, יועלו בעתיד לשולחן המשא ומתן. "לא מקפיאים בנייה במקום שאינו נמצא על שולחן המשא ומתן, אז עצם הקפאת הבנייה בגושי ההתיישבות מאותתת לערבים שגם נושא של חזרה לגבולות 67' פתוח למשא ומתן".

כמה עשרות מיזמי בנייה בשטחים ממתינים לאישורו של שר הביטחון. בקרב המתנחלים בטוחים כי כל דירה שתאושר תימכר באופן מיידי, זאת בשל הדרישה הגדולה, בעיקר בדור ההמשך בהתנחלויות, המבקש להתגורר בקרבת הוריו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully