וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

11 הרוגים בקרב יריות בפרלמנט ההודי

13.12.2001 / 9:29

חמישה רעולי פנים פתחו באש בתוך מתחם בית הנבחרים; לאחר קרב ארוך נהרגו כל התוקפים; שישה אנשי ביטחון נהרגו; שרי הממשלה לא נפגעו; האבטחה סביב מוסדות השלטון תוגברה

לפחות 11 בני אדם נהרגו ומספר עיתונאים וחיילים נפצעו הבוקר בקרב יריות שפרץ בבניין הפרלמנט בדלהי שבהודו. לפי דיווחים מקומיים פרצו חמישה אלמונים רעולי פנים למתחם הפרלמנט ופתחו באש אוטומטית לכל עבר. חילופי האש נמשכו כמעט שעה כשמהלכם נשמעו שני פיצוצים עזים מתוך הבניין. ראש הממשלה, סגן הנשיא והשרים נמצאו בפרלמנט במהלך הקרב אך לא נפגעו. ראש הממשלה פונה על ידי מאבטחיו למקום מבטחים.

לאחר חילופי אש כבדים נהרגו חמשת התוקפים התוקפים מאש אנשי הביטחון. לפחות שישה מהשוטרים שאיבטחו את בית הנבחרים נהרגו ועוד 14 נפצעו, חלקם באורח אנוש, בחילופי האש. בתוך המתחם יש, ככל הנראה עוד נפגעים רבים.

מאות חיילי קומנדו כיתרו את מתחם הפרלמנט וצלפים הוצבו על הגגות. והכוחות המיוחדים פרצו למתחם לטהרו. כל הרחובות מסביב לבית הנבחרים נסגרו לתנועה אזרחית. שר הפנים ההודי אמר הבוקר כי קשה מאוד להתמודד עם טרוריסטים שנשלחו למשימת התאבדות. מנהיגת האופוזיציה סיפרה כי חבלני המשטרה מנסים לנטרל מכונית חשודה כמכונית תופת שבאמצעותה חדרו התוקפים למתחם בית הנבחרים.

בעקבות התקפת הטרור הוצבו חיילים ושוטרים סביב מוסדות השילטון בדלהי. בשלב זה עדיין לא ברור לאיזה ארגון השתייכו התוקפים אך החדש העיקרי נופל על המורדים מאזור קשמיר.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully