וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

XL שוב מחליפה הפצה: טמפו במקום סידס

מאת עדי דברת

5.9.2009 / 23:06

הסכם ההפצה עם טמפו ייכנס לתוקפו בתחילת 2010 ויהיה למשך עשר שנים. נראה כי עקב המהלך תמחק טמפו את מותג משקה האנרגיה שבבעלותה, XI

XL שוב מחליפה חברת הפצה. החברה העבירה את הזיכיון לשיווק והפצת משקה האנרגיה שהיא מייצרת מחברת סידס לידי טמפו. הסכם ההפצה עם טמפו ייכנס לתוקף בתחילת 2010 ויהיה תקף במשך עשר שנים. נראה כי עקב המהלך תמחק טמפו את מותג משקה האנרגיה שבבעלותה, XI.

עבור טמפו, הפצת המותג XL צפויה להיות רווחית יותר מהפצת XI, שכן XL הוא המותג המוביל בקטגוריה. XI, שבעבר שווק רק בפאבים באמצעות ברזי מזיגה, משווק באחרונה גם ברשתות השיווק ובקיוסקים - אך נתח השוק שלו מסתכם באחוזים בודדים בלבד.

זו לא הפעם הראשונה שבה פיטר קלוס, הבעלים של XL, מחליף את משווקי המותג בישראל. בספטמבר 2008 החליט קלוס לוותר על שירותיו של ענאן שמשום כמשווק בישראל, ולחבור לחברת ההפצה הגדולה סידס, שבעבר החזיקה בזיכיון להפצת רדבול. שמשום לא נשאר חייב והשיק את המשקה המתחרה בלו. במקביל, תבע שמשום מ-XL סכום של 250 מיליון שקל בטענה כי החוזה עמו תקף לכמה שנים נוספות וכי אובדן הזיכיון גרם לו להפסדים כבדים. XL טענה בתגובה כי בין הצדדים היו דיונים שלא בשלו להסכם חתום. המשפט עדיין נמשך.

לפני שלושה חודשים חשף TheMarker כי קלוז נפגש עם ז'אק בר, מבעלי טמפו. בכירים בענף אמרו אז כי קלוס הציע שטמפו תפיץ את XL במקום חברת סידס, ובר אף התעניין ברכישת המותג.

שמשום בירך בסוף השבוע על העברת הזיכיון לטמפו, אף שהמהלך עלול לאיים עליו עקב התמחותה של טמפו בשוק המשקאות. "כמי שהחדיר את XL לשוק המקומי והפך אותו למוביל אני מבין את המעבר לחברת טמפו", אמר. "אני מברך את חברת טמפו על קבלת הזיכיון, ואין לי ספק שנוכל להצמיח את שוק משקאות האנרגיה עם מתחרה ראוי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully