וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'נרל אלקטריק תובעת את צים

אבי בר-אלי

5.9.2009 / 20:26

התביעה בסך 23.4 מיליון דולרים נגד חברת הספנות הישראלית הינה בגין הפרת חוזה והפרת "יחסי האמון הטוב והסחר ההוגן". מדובר במספר עסקות עליהן חתמו הצדדים בשנים 2001-2005

תביעה כספית נוספת הוגשה בשבוע שעבר בעולם נגד צים: חברת ג'נרל אלקטריק (GE) הגישה ביום חמישי לבית משפט מחוזי בפלורידה תביעה בסך 23.4 מיליון דולר נגד חברת הספנות הישראלית בגין הפרת חוזה והפרת "יחסי האמון הטוב והסחר ההוגן".

מדובר במספר עסקות עליהן חתמו הצדדים בשנים 2001-2005, ולפיהן תשכיר GE לצים מכולות לתקופה של 7-10 שנים. לטענת GE, צים עדיין לא שילמה את דמי השכירות החוזיים להם התחייבה, וזאת על אף ההתראות ששלחה אליה בחודש שעבר. בכוונת ge להגיש תביעה מקבילה גם בבית משפט בניו-יורק.

מצבה הפיננסי הקשה של צים, מקבוצת החברה לישראל, נוכח הצניחה בהיקף השינוע הימי ומשבר האשראי הביא את החברה באחרונה לניסיונות להשתחרר מחוזים חתומים כדי להקל על מצבת התחייבויותיה. בחודש מאי הורה בית משפט בפיליפינים לתפוס את נכסיה של צים במדינה, בהיקף משוער של 74.5 מיליון פסו (כ-6.3 מיליון שקל). זאת, עקב תביעת נזיקין בכ-16.6 מיליון שקל שהגיש נגדה סוכן החברה המקומי בגין הפרת הסכם ייצוג לכאורה.

חודש לפני כן, פורסם כי ענקית הספנות הסינית צ'יינה שיפינג, מאיימת לתבוע את צים בסכום של כ-100 מיליון דולר, לאחר שזו נסוגה לכאורה מהסכם לחכירת הקיבולת באניותיה בקו שבין סין לאירופה. בנוסף, הודיעה צים כי תשלם קנס של 30 מיליון דולר בעקבות ביטול חוזה לרכישת שש אוניות ב-230 מיליון דולר ממספנות בטייוואן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully