וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וייסגלס: "ישראל תלויה כלכלית באירופה"

עמירם כהן

5.9.2009 / 17:55

יועצו ומנהל לשכתו לשעבר של אריק שרון הוסיף בהופעתו ב"שבת תרבות" כי "ללא אירופה וארה"ב נהייה כמו הפלשתינאים המתקיימים מ-200 דולר לחודש"

ישראל החלה לסמן סחורות יצוא מההתנחלויות בעקבות החלטת רשת "מרקס אנד ספנסר" להחזיר לישראל סחורה במיליוני דולרים, שלא סומנה על ידי משד התמ"ת כדרישת השוק המשותף והאיחוד האירופאי, כך חשף דב וייסגלס, יועצו ומנהל לשכתו של ראש ממשלה לשעבר אריק שרון בהופעה ב"בשבת תרבות" ברמת השרון.

וייסגלס אמר כי ישראל התעלמה תקופה ארוכה מדרישת האירופאים מתוך "גאווה לאומית והעמדה כי כל היצרנים הם אזרחי ישראל ואסור להיכנע לדרישה להפלות בין היצרנים. הגאווה פרחה ונעלמה כשסחורה במיליוני דולרים הוחזרה לישראל מרשת מרקס אנד ספנסר. משנודע על החזרת הסחורה לשרון, הוא טילפן לשר התמ"ת אהוד אולמרט והורה לו לסמן מייד את הסחורות כדרישת האירופאים".

האירופאים טענו כי הסכמי היצוא שיש לישראל עם השוק המשותף אינם כוללים את השטחים ולכן הסחורות מהשטחים חייבות במכס של 15%, מכס שהסחורות מישראל לא חייבות בו. הם איימו כי אם תמשיך ישראל בסירובה לסמן את הסחורות כל היצוא מישראל לאירופה יחויב במכס. "משמעות האיום הזה, שתעשייני וחקלאי ישראל לא יוכלו להתמודד מול המתחרים בשוקי אירופה, שלהם מייצאת ישראל סחורות ב-18 מיליארד דולר בשנה, שני שלישים מהיצוא הישראלי כולו".

וייסגלס גילה כי איומי אירופה הביאו את ראשי התעשיינים בישראל להציע לשרון כי התעשייה הישראלית תקנה את כל הסחורות שמיוצרות על ידי ישראלים בשטחים כדי לא להסתכן בתשלום המכס.
בנושא הפוליטי אמר וייסגלס כי ב-2002 החליט שרון, למרות תפיסת עולמו, כי על ישראל להתחיל לפנות את השטחים מפני שיש להכיר בכך שאין מדינה אחת בעולם, גם לא ידידותיה הגדולות ביותר של ישראל, שתומכת בהתנחלות הישראלית בשטחים.

"המציאות היא, שבהמשך ההתנחלות תומכת מדינה אחת בעולם (ישראל) מכלל 188 המדינות בעולם. העולם לא מכיר בזכויות היסטוריות, הוא מכיר במציאות. המציאות היא שבשטחים מתגוררים 2 מיליון פלשתינאים ו-300 אלף ישראלים. העולם מכיר בזכותנו על שטחי מדינת ישראל ההיסטורית שלפני 1967, מפני שבהם נוצר רוב יהודי גדול ומוצק ולא מעניין את העולם מי היה שם קודם.

"אף אירופאי לא מציע שנפנה את אוניברסיטת ת"א ונחזיר לפלשתינאים את ג'מוסין, סומייל וכפר שלם. אבל אף אירופאי, אמריקאי אסייתי ואפריקאי, לא יכיר בזכותנו להתנחל בשטחים. לאחר שהחזרנו את רצועת עזה, נחזיר במוקדם או במאוחר את כל השטחים וכל המתנחלים יצאו משם עד האחרון שבהם.

"ישראל קשורה בטבורה הכלכלי לאירופה ובטבורה הצבאי והבטחוני לארה"ב. 4 מיליארד דולר, רבע מהסיוע הביטחוני האמריקאי העולמי, מיועד לישראל. ולשתי המדינות יש קשרים כאלה ואחרים, הכוללים כלי נשק מיוחדים ופרויקטים ביטחוניים גדולים. ללא אירופה וארה"ב נהייה כמו הפלשתינאים המתקיימים מ-200 דולר לחודש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully