וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סער: "לא ניתן לפגוע במעמדו של ראש הממשלה"

פנחס וולף

5.9.2009 / 14:02

בעקבות הביקורת כלפי ראש הממשלה בתוך הליכוד סביב שאלת הקפאת הבנייה בהתנחלויות, יצא היום שר החינוך להגנת נתניהו. ח"כ חוטובלי כינסה פורום למאבק בהקפאה

על רקע העימותים המחריפים בקרב תנועת הליכוד סביב הקפאת הבנייה בהתנחלויות, קיבל היום (שבת) ראש הממשלה, בנימין נתניהו, תמיכה משר החינוך, גדעון סער.

בהופעה ב"שבת תרבות" בתיאטרון חולון אמר סער כי "הליכוד הוא לא מפלגה קיצונית אלא תנועה ממלכתית. לא ניתן לגורמים שאינם מבינים את מורכבות המצב לפגוע במעמדו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בו בחרנו להוביל את ישראל בתקופה כה מורכבת".

שר החינוך הוסיף כי "ההתקפה של אבו מאזן אתמול על החלטת נתניהו לאשר בניית מאות יחידות דיור חדשות ביהודה ושומרון היא עדות לכך שנתניהו שומר היטב על מכלול האינטרסים הלאומיים של ישראל".

כידוע, בסיעת הליכוד ישנם מתנגדים רבים לתהליך המדיני בכלל ולהקפאת הבנייה בהתנחלויות לרבות עבור ה"ריבוי הטבעי" בפרט. בשבוע שחלף, דרש ח"כ דני דנון (ליכוד) מראש הממשלה להעלות את נושא הבנייה בהתנחלויות לדיון בסיעת הליכוד, בקבינט ובממשלה, זאת שכן לדבריו הליך קבלת ההחלטות בנושא אינו דמוקרטי ונסגר במעגל הקרוב סביב ראש הממשלה.

חוטובלי מובילה את המאבק בליכוד

בשבוע שעבר, כינסה חברת הכנסת מהליכוד, ציפי חוטובלי את ראשי ההתנחלויות בגדה המערבית בכדי לדון בהתנגדות למהלכיו העתידיים של נתניהו בכל הקשור להקפאת הבנייה בהתנחלויות. במה שכינו אנשי חוטובלי "פורום ראשוני", השתתפו כ-20 נציגים ממנהיגי המתנחלים בכל קצות הקשת הפוליטית.

מטרת המפגש, טענו, הייתה למצוא "מכנה משותף ולמצוא דרכים למניעת הקפאת הבנייה בהתנחלויות". אנשי חוטובלי הוסיפו כי בסיום הפגישה הוחלט להקים "שדולה למען יש"ע", וכן להיערך למאבק הסברתי נגד הקפאת הבנייה ופינוי המאחזים.

הפורום החליט להמשיך ולהיפגש לקביעת דרכי פעולה עתידיות. הכינוס הגיע בעקבות דיווחים לפיהם במהלך פגישתם של נתניהו והשליח האמריקאי המיוחד למזרח התיכון, ג'ורג' מיטשל בלונדון, סיכמו השניים כי בעוד שבועיים תוקפא הבנייה בהתנחלויות.

ביום חמישי האחרון זכה ראש הממשלה לתמיכה מכיוון בלתי צפוי. ח"כ רונית תירוש (קדימה) אמרה כי "על מפגלת קדימה להודיע שתחזק את נתניהו לקראת ההסכמות שיגיע אליהם עם אובמה". לדבריה, "עלינו להבטיח לנתניהו שהאצבעות שיגרעו מחברי הליכוד יושלמו מחברי קדימה". הניסיון להגיע לשלום חשוב יותר מכל שיקול פוליטי כזה או אחר, הדגישה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully