וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בוול סטריט נסגר בעליות שערים

יעל חלק

4.9.2009 / 23:15

הנאסד"ק עלה ב-1.8% לרמה של 2,018 נקודות, דאו ג'ונס הוסיף 1% לרמה של 9,441 נקודות ו-S&P 500 התחזק ב-1.3% לרמה של 1,016 נקודות

פרסום נתוני התעסוקה הוביל את הלך הרוח האופטימי של המשקיעים בוול סטריט ביום המסחר האחרון בשבוע. המסחר התנהל ונחתם בעליות שערים: דאו ג'ונס הוסיף 1% לרמה של 9,441 נקודות, נאסד"ק עלה ב-1.8% לרמה של 2,018 נקודות ו-S&P500 התחזק ב-1.3% לרמה של 1,016 נקודות. בשוק הסולידי ירדו מחירי איגרות החוב של ממשלת ארה"ב והתשואה עליהן עלתה ב-0.114% לרמה של 3.442%.

בסיכום שבועי נחלשו המדדים המובילים: דאו ג'ונס איבד 1.1%, נאסד"ק ירד ב-0.5% ו-S&P500 נחלש ב-1.2%.


נראה כי המשקיעים נחושים למשוך את שוק המניות לעליות, על אף שמשמעות עלייה נוספת באחוזי האבטלה היא כי הקושי להוציא כסף ולצרוך צפוי להמשיך ולהקשות על התאוששות הכלכלה. עם זאת, היקף אובדן המשרות באוגוסט הוא הנמוך מתחילת השנה.

בגזרת המקרו - הערב עם פתיחת המסחר התפרסם דו"ח מצב התעסוקה לחודש אוגוסט. באוגוסט הצטמצם מספר המשרות ב-216 אלף, ואחוז האבטלה עומד על כ-9.7%. הערכות הכלכלנים היו כי מספר המועסקים הצטמצם בחודש אוגוסט ב-200 אלף משרות, וכי אחוז הבלתי מועסקים עלה לרמה של 9.6% (לעומת רמה של 9.4% בחודש יולי). במהלך הרבעון הראשון של השנה אבדו בממוצע 690 אלף משרות בכל חודש, כך שמדובר בבלימת המגמה.

מי שלא ממהר להשתכנע מההתאוששות האחרונה בשוקים הוא ג'וזף שטיגליץ, כלכלן וזוכה פרס נובל, המעריך כי יש סיכויים גדולים כי כלכלת ארה"ב תחזור להתכווץ לאחר שהגיחה מהמיתון החריף ביותר מאז שנות ה-30. לדבריו, המשבר של השנה האחרונה הוחמר עקב הרגולציה הרופפת שאפשרה למספר חברות פיננסים להגיע לגודל כה גדול שהמערכת אינה יכולה להתמודד עם כשלונן.

בזמן שנתוני האבטלה נותרים בעייתיים, ישנן חברות שמתחילות להגדיל את מספר המועסקים בהן עם התייצבות המכירות. ג'נרל מוטורס החזירה לשורותיה 1,350 עובדים לשעבר, וזהו הגיוס היחיד הגדול ביותר שעשתה החברה מאז 2006.

טבע נסחרה על רקע ידיעות פיטורין

מניית חברת הדשנים הגרמנית K+S נהנתה הערב מהתחזקות על רקע השמועות כי תאגיד הדשנים הקנדי פוטאש עשוי לרכוש את החברה על פי מחיר של 50 יורו למניה - מחיר הגבוה ב-35% ממחיר המניה כיום. פוטאש, יצרנית האשלג הגדולה בעולם, מחזיקה ב-10% ממניות כיל הישראלית.

טבע, חברת התרופות הגנריות הגדולה בעולם, נסחרה על רקע הידיעה כי תפטר 315 עובדים של החברה באירלנד, על מנת להעביר את הפעילות לאזורים זולים יותר במזרח אירופה ובישראל. גם חברות נוספות, דוגמת דל, העבירו במהלך התקופה האחרונה פעילות החוצה מאירלנד היקרה יחסית.

חברת H&R block , החברה הגדולה בארה"ב להכנת דו"חות שנתיים למס הכנסה, פירסמה את דו"חותיה הכספיים. החברה דיווחה על הפסד רבעוני של 133.6 מיליון דולר, בדומה להפסד ברבעון המקביל. הכנסות החברה עלו ב-1% והסתכמו ב-275.5 מיליון דולר ברבעון- פחות מתחזיות האנליסטים שצפו הכנסות של 280 מיליון דולר. החברה נוטה לרשום הפסדים בחציון הראשון של השנה, מחוץ לעונת הכנת הדו"חות השנתיים.

מניית חברת התוכנה CA נסחרה על רקע הודעתה כי מנכ"ל החברה, ג'ון סוויינסון, יפרוש מתפקידו עד סוף 2009. סוויינסון נכנס לתפקידו בפברואר 2005, לאחר שערורייה חשבונאית בהיקף אדיר של 2.2 מיליארד דולר. תחת ניהולו שיפרה החברה את שולי הרווח והכפילה את הרווח למניה.


מניית חברת המשכנתאות פרדי מאק התחזקה לאחר שהחברה, שנמצאת תחת שליטה ממשלתית, הודיעה כי היא עומדת בדרישות מחיר המינימום על מנת לשוב ולהיסחר בבורסת ניו יורק.

חברת הדירוג מודיס איבדה גובה לאחר שברקשייר האתווי של וורן באפט צמצמה את אחזקותיה בחברה ב-2%, לאחר שגם לפני חודשיים מכרה חלק מאחזקותיה בחברה. בברקשייר מודאגים מתחזיות הרווח של חברת הדירוג.

מניית קמעונאית הביגוד, אברקומבי אנד פיץ', נסחרה על רקע הורדת המלצה "לקניה" מ"החזק" על ידי סיטיגרופ, שהעריכה כי צמצום במכירות יביא לירידה בהכנסות, שיפגעו באופן מהותי ברווחי החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully