וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קריאה בנורווגיה לחרם על אפריקה ישראל

נמרוד הלפרן

4.9.2009 / 16:40

ארגוני זכויות אדם קוראים לממשלת נורווגיה למכור החזקותיה בחברת אפריקה ישראל של לב לבייב בשל מעורבות החברה בבנייה בהתנחלויות בגדה המערבית

יממה לאחר הודעת ממשלת נורווגיה על חיסול השקעותיה בחברת אלביט מערכות בשל חלקה בבניית חומת ההפרדה, קוראים ארגוני זכויות אדם לנורווגיה למכור גם את החזקותיה בחברת אפריקה ישראל של לב לבייב בשל מעורבות החברה בבנייה בהתנחלויות בגדה המערבית, דיווחה סוכנות הידיעות איטלקית אדנקרונוס אינטרנשונל (AKI).

ארגון זכויות האדם עדאללה קרא לממשלת נורווגיה למכור את השקעותיה בחברת אפריקה ישראל, מאחר שחברת דניה סיבוס, שבשליטת אפריקה ישראל, עוסקת בבנייה בהתנחלויות, בהן מעלה אדומים. "לב לבייב מפר באופן פעיל את החוק הבינלאומי ויש לו תרומה גדולה לבנייה של ההתנחלויות", אמר אנדרו קאדי מארגון עדאללה בניו יורק, בראיון לסוכנות AKI. היקף השקעות ממשלת נורווגיה במניות אפריקה ישראל הוא נמוך יחסית, ומסתכם ב-6.6 מיליון קרונות נורווגיות (1.1 מיליון דולר), לפי נתוני הבנק המרכזי של נורווגיה.

בשנה החולפת נתון לבייב ללחץ בינלאומי גובר עקב מעורבות אפריקה ישראל בבנייה בהתנחלויות. קרן הצדקה הבריטית אוקספם (OXFAM) וקרן הילדים של האו"ם (UNICEF) סירבו לקבל תרומות מלבייב, ובחודש מארס החליטה שגרירות בריטניה בישראל לא לשכור קומה במגדלי הקריה בתל אביב שבבעלות אפריקה ישראל.

בחודש שעבר נודע כי חברת ההשקעה הפרטית בלקרוק - בעלת המניות השנייה בגודלה באפריקה ישראל - חיסלה את השקעותיה בחברה בעקבות לחצים שהפעילו עליה בנקים וקרנות סקנדינביים. עם זאת, בלקרוק הכחישה כי ההחלטה התקבלה כתוצאה מלחצים הקשורים לבנייה של החברה בשטחים.

משרד האוצר של נורווגיה הודיע אתמול כי החליט למשוך את כל השקעות ממשלת נורווגיה בחברת אלביט מערכות הישראלית, בשל חלקה בבניית חומת ההפרדה. ההחלטה התקבלה בעקבות המלצת מועצת האתיקה של משרד האוצר של נורווגיה, אשר אחראית להבטיח שהשקעות ממשלתיות של נורווגיה בחו"ל, במסגרת קרן הפנסיה הממשלתית, תעלנה בקנה אחד עם קווים אתיים מנחים. אלביט מערכות מייצרת מערכות ניטור ובקרה המותקנות בחלקים ממכשול ההפרדה. קרן הפנסיה של נורווגיה מושקעת בכ-40 חברות ישראליות, אשר קרוב לשני שלישים מהן מעורבות בפרויקטים מעבר לקו הירוק, לפי מחקר של קואליציית הנשים לשלום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully