וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"משעל יחתום מחר על עסקת שליט"

4.9.2009 / 13:41

מקורות פלסטינים הוסיפון בראיון לעיתון סעודי כי לאחרונה חלה התקדמות משמעותית במשא ומתן לשחרור החייל החטוף. חמאס סירב לומר אם הושגה התקדמות כלשהי במגעים

"ראש הלשכה המדינית של חמאס חאלד משעל יגיע מחר לקהיר על מנת לחתום על עסקה לשחרורו של החייל החטוף גלעד שליט" – כך מסרו (שישי) מקורות פלסטינים לעיתון הסעודי "אל-ווטן". המקורות הוסיפו כי באחרונה חלה התקדמות משמעותית במשא ומתן לשחרור שליט והודות לה נענה משעל להזמנתו של ראש המודיעין המצרי עומאר סלימאן להגיע לקהיר על מנת לסגור את הפרטים האחרונים של העסקה ולחתום על הנוסח הסופי שלה.

דובר חמאס ברצועת עזה, איימן טהא, אישר כי נושא עסקת שליט צפוי לעלות במהלך ביקורו של משעל בקהיר אולם סיב לומר אם הושגה התקדמות כלשהי במגעים בעקבות מעורבותו של המתווך הגרמני בנושא. בנוסף צפוי גם לעלות נושא שיחות הפיוס הפנים-פלסטיניות בין חמאס לפתח שאמורות להתקיים בשבועות הקרובים בקהיר.

שלשום אמר שר הביטחון אהוד ברק כי "צה"ל, לוחמיו ומפקדיו מגנים על המדינה וכשצריך עושים זאת תוך סיכון חייהם. חיילים מתגייסים עם הידיעה שהדבקות במשימה מכילה את הנכונות לחרף את נפשם. למנהיגים ולמפקדים יש חובה מוסרית, אך אי אפשר לטשטש במכבסת המילים את האמת הבסיסית - אנחנו דור של לוחמים וביכולתנו לנצח, וביכולת הזו ניבחן. במזרח התיכון אין חסד לחלשים ולא תהיה הזדמנות שנייה למי שלא יידע להגן על עצמו".

לדברי שר הביטחון, "אסור שניתפס לדיבורים ללא כיסוי. אין יום ולילה שאיננו עוסקים בגלעד, וגלעד באמת מרגש ונוגע בליבם ונפשם של אלפי ישראלים ואלפי מתנדבים וטוב שכך, אך אין מקום להטפות מוסר. עם חפץ חיים אנו, ואנו עשינו ועושים הכל כדי להחזיר הביתה שבויים וחטופים, אך אנו לא מאבדים את הביטחון והאמון ברעות הלוחמים ושומרים בכל מצב את קור הרוח ואת כוח העמידה. זו רוחה של המדינה וזו רוחו של צה"ל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully