וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נא להכיר: המאחז החרדי הראשון בגדה

יוסי מדריסוביץ'

4.9.2009 / 10:28

אברכים הקימו מאחז חדש סמוך לקריית ספר ומבטיחים: "לא נפנה את המאחז עד שתופסק הקפאת הבנייה". רב שהגיע לתמוך: "נתניהו נבחר כימין ועושה הכל כשמאל"

עשרות צעירים אברכים הנמנים עם אגודת חלמי"ש (חרדים למען מתיישבי יהודה ושומרון) המשיכו גם הבוקר (שישי) בפעולות הקמת המאחז החרדי הראשון ביהודה ושומרון. כ-40 אברכים מירושלים, קריית ספר, ביתר עילית ויישובים נוספים, הגיעו אתמול בבוקר לגבעה סמוכה לקריית ספר והקימו את המאחז החדש.

אחד האברכים שסייע בהקמת המאחז, סיפר לוואלה! חדשות כי המאחז הוקם במחאה על אפשרות הקפאת הבנייה בגדה המערבית ונגד המחסור בבנייה חדשה לחרדים: "הגענו לבנות את המאחז כדי למחות על הקפאת הבנייה ועל זה שלאנשים אין איפה לגור. אנשים גרים בתוך מחסנים ובתוך חניונים ואין להם דירות קבע. בינתיים הקמנו במקום מבנה אחד שהוא בית המדרש שלנו".

עוד אמר האברך הצעיר כי "שמנו לעצמינו מטרה, לפתח את הבנייה ביהודה ושומרון וכמובן להתנגד להקפאת הבנייה. יש לחץ על נתניהו וצריך שיהיה לחץ מהצד השני. אנחנו מצפים שיפסיקו את הקפאת הבנייה ויתנו ליהודים לבנות בארץ ישראל. לא יכול להיות שהמקום היחיד שלא יתנו ליהודים לבנות, יהיה ארץ ישראל. אנחנו לא מתכוונים לפנות את המאחז, תהיה שם נוכחות גבוהה ואנחנו מקווים שזה יזיז את העניינים".

הרב יצחק ברנד מעמנואל שהגיע לתמוך במקימי המאחז אשר זכה לשם "גבעת ספר", סיפר על הצטרפות החרדים למאבק נגד הקפאת הבנייה: "אנשי האגודה הזמינו אותי לשאת דברים בבית המדרש. המאחז הזה בא להכריז פומבי שארץ ישראל שייכת לעם ישראל ושלאף גוי, לא אמריקה ולא הערבים, יש רשות לקבוע היכן לבנות. זה מקום ששייך רק לעם ישראל. הגענו לשם כדי להבהיר שגם הציבור החרדי משתתף במאבק הזה ולא רק הדתיים-לאומיים".

ברנד תקף את ראש הממשלה נתניהו ואמר כי "אנחנו לא צריכים לרצות את נשיא ארצות הברית אלא את בורא עולם. לפלסטינים אין מקום פה, ארץ ישראל שייכת לעם ישראל. נתניהו נבחר לראשות הממשלה בתור ראש הליכוד. המטרה של הליכוד השורשי היא לשמור על ארץ ישראל ונתניהו הולך לכיוון השמאל. הוא לקח שר ביטחון שמאלני שרוצה לחלק את ירושלים. הנהגה כזאת תביא חורבן על כל ארץ ישראל".

ברנד הזכיר בדבריו את השר משה יעלון, שאמר לפני מספר שבועות כי "אין דבר כזה מאחזים בלתי חוקיים". לדברי ברנד, "נתניהו נבחר בתור ימין ועושה את מה שהוא עושה כהנהגת שמאל. בוגי יעלון היה רמטכ"ל והוא אדם מומחה בעניינים האלה יותר מביבי. יעלון אמר שלא צריך לפחד מהאמריקאים וש'אין דבר כזה מאחז בלתי חוקי'. אנחנו לא צריכים לפחד משום דבר. אסור לפחד ולהתקפל וצריך להרחיב את הבנייה בארץ ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully