וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפריקה מגורים: "אין לנו בעיות מימון"

אריק מירובסקי

3.9.2009 / 22:52

מנכ"ל החברה, גילי דקל: אפריקה ישראל מגורים לא חייבת שקל לאפריקה השקעות, כספם של רוכשי הדירות מובטח

מנכ"ל אפריקה ישראל מגורים, גילי דקל, כינס בימים האחרונים את מנהלי השיווק ומנהלי הפרויקטים שלו לאסיפות הסברה כיצד להתמודד עם רוכשי דירות, ספקים וקבלנים מודאגים. אמנם החברה נחשבת איתנה - לפי דו"חות הרבעון השני הונה העצמי הגיע ל-551 מיליון שקל, והרווח הנקי שלה בחצי הראשון של השנה הגיע לכ-16 מיליון שקל - אך הקירבה בינה לבין אפריקה ישראל השקעות, הנמצאת בקשיים, משליכה עליה.

"ישבנו עם אנשי המכירות וחשבנו מה מטריד את הקונים הפוטנציאליים ומה נענה להם. לאחר מכן ישבתי עם מנהלי הפרויקטים ושאלנו אותן שאלות לגבי הספקים והקבלנים", מספר דקל.

ומה תאמרו לרוכש מודאג?

"נבהיר לו, שכל רכישת דירה אצלנו מלווה בערבויות לפי חוק מכר, ולכן כספו מובטח. מעבר לזה אפריקה מגורים היא חברה ציבורית עם דירקטוריון נפרד, ומהווה ישות משפטית נפרדת לכל דבר ועניין. מדובר בחברה עם הון עצמי של 550 מיליון שקל ושווי שוק של 800 מיליון שקל, והיא מוכרת בהיקף של מיליארד שקל בשנה. בכל הפרויקטים שלנו יש גם בנקים מלווים, ואין בעיות של מימון וליווי. חזקה על הבנקים, שהם עשו את כל הבדיקות הנחוצות על מנת לאשר את הליווי".

האם יש הזרמות כספים בין החברות, בנוסח הזרמות הכספים שהיו בין אפריקה ישראל לבין דניה סיבוס שנקלעה לקשיים בשנה שעברה?

"אפריקה ישראל מגורים לא חייבת שקל אחד לאפריקה השקעות. מעבר לזה, גם לאפריקה מגורים יש אג"ח, ואנחנו לא מבקשים שום הקלות".

האם משרדי המכירות שלכם התרוקנו?

"נתקלנו בשאלות, אבל לא ראינו התרוקנות, וממילא מדובר בימים ספורים שעברו מאז ההודעה של אפריקה השקעות, כך שלא עבר מספיק זמן כדי להגיע למסקנות בעניין".

האם אתם חושבים לצאת במסע הסברה?

"חשבנו על זה, והחלטנו שלא. נראה לי שאם נצא במסע פרסום כזה בעיתונים הוא יעמיד אותנו בעמדה מתנצלת ומתרצת, ואני לא רוצה שידבק בנו רבב. בטח ובטח שלא נצא במבצעי הנחות".

בעיתונות פורסם על מגעים למכירת החברה, כדי לסייע לחברה האם. מה תגובתך?

"הבל ורעות רוח. הניסיון להגיע להסדר עם בעלי האג"ח נועד למנוע את המשך הליך המימושים ומכירות הנכסים, כך שבדברים אין היגיון".

יש בעיות עם ספקים וקבלני משנה?

"קבלנים גדולים יודעים לקרוא את התמונה ולעשות את ההפרדה בין החברות. עד כה, ממה ששמעתי ממנהלי הפרויקטים שלנו, לא נתקלנו בבעיות גם אצל ספקים קטנים יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully