וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל: "עלייה בפעילות ארגוני טרור בעזה"

יהושע בריינר

4.9.2009 / 7:13

בצה"ל חוששים מהתדרדרות המצב הביטחוני בגבול עם רצועת עזה. מרבית הארגונים הפעילים הם ארגוני טרור קטנים המהווים אופוזיציה לחמאס

קצין בכיר באוגדת עזה סיפר השבוע כי בחצי השנה האחרונה היה מספר מטעני החבלה שהונחו על הגדר גבוה מזה שהיה בחצי השנה שקדמה למבצע עופרת יצוקה. על רקע ירי פצצות המרגמה אמש אל עבר מערב הנגב, הירי המתמשך אל עבר כוחות סמוך לגדר המערכת ותקיפת מנהרה הלילה על ידי צה"ל והשב"כ סמוך לנחל עוז, מתגבר החשש במערכת הביטחון מהתדרדרות המצב הביטחוני ברצועת עזה, שמונה חודשים לאחר סיום מבצע עופרת יצוקה, גורמים במערכת הביטחון מצביעים על עליה חדה במספר ניסיונות הפיגוע סמוך לגדר בעיקר כנגד כוחות צה"ל.

בשבוע האחרון בוצע מדי יום ירי אל עבר סיורים של צה"ל וכן לעבר עבודות הנדסיות שבוצעו על גדר המערכת, זאת לצד הנחת מטענים סמוך לגדר. בצה"ל מצביעים באופן ברור על שינוי המגמה בקרב ארגוני הטרור ברצועה, שמכוונים את המתקפות שלהם בעיקר כנגד כוחות צה"ל, במה שמכונה "מארב נגד רכב". החשש הגדול הוא ממטען חבלה שיונח על הגדר ויביא לפגיעה משמעותית באחד ממרכבי הסיור. הנקודות הרגישות הן באזורים בהם ישנה קרבה בין הבתים הפלסטינים לגדר. על אף הירי אתמול, במערכת הביטחון מעריכים כי הארגונים יעדיפו להמשיך ולהתמקד בניסיונות לפגוע באזור הגדר, כשהפגיעה בחיילי צה"ל נתפסת על ידי הפלסטינים כלגיטימית, זאת לעומת ירי רקטות אל עבר אזורים מיושבים.

למרות שבישראל מפנים אצבע מאשימה לכיוון ראשי החמאס כמי שאחראים לירי ולהנחות המטענים על גדר המערכת, מי שעומדים מאחורי מרבית הניסיונות הם דווקא ארגונים קטנים הפועלים ברצועה, שמהווים אופוזיציה לחמאס. אומנם גם אנשי הג'יהאד האיסלמי עומדים מאחורי חלק מניסיונות הפיגוע אולם ארגוני הטרור הקטנים בעלי האידיאולוגיה הקיצונית יותר הם אלה שמנסים לחמם את הגזרה.

הארגונים, המתנגדים למדיניות הפייסנית, כהגדרתם, של חמאס, מורכבים בעיקר מפורשי התנועה, שתובעים את המשך המאבק המזוין כנגד ישראל. בשב"כ מגדירים הארגונים הללו תחת הכותרת "גי'האד עולמי" ששואבים את הרעיונות האידיאולוגיים מאל קאעידה, אולם בפועל מדובר בארגונים קטנים, הפועלים באזורים ספציפיים ברצועה. לדברי גורמי ביטחון, אותם ארגונים מנסים להכשיל את השקט היחסי שנוצר מאז סיום מבצע עופרת יצוקה, זאת במטרה לערער את הביטחון של אזרחי הרצועה בשלטון חמאס.

בין יתר הארגונים מציינים בישראל את ארגון "צבא האיסלם", שאנשיו נטלו חלק בחטיפתו של גלעד שליט כאחד מהארגונים המקיים קשרים עם פעילי אל קאעידה, ארגון "צבא האומה", שנאבק בשנים האחרונות בשלטון חמאס שעצר כתגובה פעילים רבים של הארגון. ארגון נוסף הנאבק בחמאס, "פתח אל איסלם", שפעיליו התבססו בשנים האחרונות ברצועה, בסיוע פעילים של הארגון שהגיעו לרצועה מלבנון. למרות זאת, בישראל לא צפויים להגיב בצורה חריפה לאירועים האחרונים, למעט הפצצת מנהרות, זאת במטרה לנסות ולמנוע הסלמה ברצועה, הסלמה שעלולה לפגוע בעיקר בסיכויים לסיום עסקה לשחרורו של גלעד שליט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully