וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוצרים: "פסטיבל טורונטו - תעמולה ישראלית"

4.9.2009 / 2:24

כחמישים יוצרים, אקדמאים ואמנים חתמו על עצומה המוחה על ניצול פסטיבל טורונטו לקמפיין תעמולה ישראלי. בין החותמים הבולטים: ג'יין פונדה, דני גלובר, קן לואץ' ונעמי קליין

פסטיבל הסרטים ה-34 בטורונטו שעתיד להיפתח ביום חמישי הקרוב נמצא בימים האחרונים תחת התקפה מצד אמנים רבים המגנים את "השתתפותו במכונת הפרופגנדה הישראלית". יותר מ-50 יוצרים, אקדמאים, וסלבריטאים חתמו על עצומה המשווה את ישראל לדרום אפריקה וטוענת כי תוכניית הפסטיבל מתעלמת "מסבלם של אלפי תושבי תל אביב לשעבר וצאצאיהם החיים במחנות פליטים, בשטחים הכבושים ובמדינות זרות. בין החותמים על העצומה ניתן למצוא את השחקן דני גלובר, השחקנית ג'יין פונדה, הסופרת נעמי קליין והבמאי קן לואץ'.

החותמים אומרים כי אינם מוחים כנגד עצם השתתפות הסרטים הישראלים בפסטיבל אלא כי הם טוענים שהנהלת הפסטיבל משתפת פעולה ואף מקבלת תכתיבים מקמפיין בשם "מיתוג ישראל". "אנחנו מוחים על ניצולו של פסטיבל בינלאומי חשוב כמו זה להשקתו של קמפיין תעמולה", אמרו האמנים.

הפסטיבל עתיד להקרין 11 סרטים קצרים של החוג לקולנוע וטלוויזיה של אוניברסיטת תל אביב, במסגרת קטגוריית ה-City to City, שתוקדש כולה לעיר החוגגת מאה להיווסדה. בנוסף יוקרנו סרטים ישראלים נוספים כגון "לבנון" של שמוליק מעוז, "קירות" של דני לרנר, "עג'מי" של ירון שני וסכנדר קובטי, "חמש שעות מפריז" של ליאוניד פרודובסקי, "פובידיליה" של יואב ודורון פז ו"הבועה" של איתן פוקס. מארגני הפסטיבל טוענים כי לא היו שום תכתיבים או לחצים כלשהם לגבי בחירת הסרטים הישראלים. "בחרתי בסרטים העוסקים בתל אביב בגלל שהם בוחנים ומבקרים את העיר מפרספקטיבות רבות ושונות", כתב בבלוגו אחד ממארגני הפסטיבל, קמרון ביילי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully