וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: לראשונה הנשים יהוו רוב בשוק התעסוקה

סוכנויות הידיעות

3.9.2009 / 22:08

הסיבה העיקרית לשינוי הוא המיתון - 74% מתוך 6.4 מיליון מפוטרים מאז דצמבר 2007 היו גברים

הנשים בארה"ב עומדות לעשות צעד היסטורי ולעקוף את הגברים בשיעורן בכוח העבודה, לראשונה בהיסטוריה. המהפך נגרם הן על ידי שינויים ארוכי טווח בהשתתפותן של נשים בכוח העבודה והן בשל המיתון שהביא לפיטוריהם של גברים רבים - כך דיווח היום העיתון "USA טודיי".

ביוני החזיקו נשים ב-49.83% מתוך 132 מיליון משרות בארה"ב, כאשר במגזרים רבים בתעסוקה הולך שיעורן וגדל, על פי הנתונים האחרונים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בארה"ב. הנתונים לחודש יולי יפורסמו ביום שישי. בקצב הנוכחי, יהוו הנשים רוב בשוק התעסוקה האמריקאי באוקטובר או בנובמבר.

השינוי משקף את חשיבותן ההולכת וגוברת של הנשים כמפרנסות, אולם עדיין אין הדבר מצביע על שוויון מלא, אמרה היידי הרטמן, נשיאת המכון לחקר מדיניות נשים. לדבריה, נשים בארה"ב עובדות פחות שעות בממוצע מגברים, מחזיקות ביותר משרות חלקיות ומרוויחות רק 77% בממוצע מגברים. גברים עדיין שולטים במשרות הבכירות בעלות השכר הגבוה ביותר.

אירועים היסטוריים כמו השפל הגדול ומלחמת העולם השנייה גרמו לעלייה משמעותית בשיעור הנשים בשוק העבודה. הפעם הגורם לכך הוא המיתון החמור בארה"ב, שפגע בעיקר במקצועות הנשלטים על ידי גברים בעוד שמגזרים שבהם רוב נשי, כמו חינוך ובריאות, נותרו יציבים ואף גייסו עובדים. מאז תחילת המיתון בדצמבר 2007 ועד ליוני האחרון, 74% מתוך 6.4 מיליון המשרות שקוצצו בארה"ב היו של גברים. במגזרי הייצור והבנייה איבדו למעלה מ-3 מיליון גברים את מקומות עבודתם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully