וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסכמה בין שטייניץ לראשי האוניברסיטאות

ליאור דטל

3.9.2009 / 18:39

לפני כחודש הודיעו ראשי האוניברסיטאות כי דרישת האוצר לחשוף את נתוני השכר בהן אינה חוקית. בפגישה שנערכה אתמול, הוסכם כי האוניברסיטאות יעבירו את נתוני השכר וישמרו על שקיפות

בפגישה שנערכה אתמול בין ראשי האוניברסיטאות לשר האוצר, יובל שטייניץ, הסכימו ראשי האוניברסיטאות להעביר את נתוני השכר שלהם למשרד האוצר, ולשמור על שקיפות מרבית בנושא.

בכך, אמורה להסתיים מתיחות בין הצדדים שהגיע לשיאה בחודש האחרון, אז הודיעו ראשי האוניברסיטאות כי הם נערכים למאבק משפטי מול משרד האוצר וכי דרישת האוצר לחשוף את נתוני השכר בהן אינה חוקית.

בפגישה, בה נכח גם הממונה על השכר במשרד האוצר, אילן לוין, ויו"ר הוועדה לתכנון ותקצוב היוצא של המועצה להשכלה גבוהה, פרופ' שלמה גרוסמן, הסכימו הצדדים "לשמור על כוח אדם איכותי באוניברסיטאות, תוך הקפדה על מינהל תקין ושקיפות מלאה של נתוני השכר של כל האוניברסיטאות".

בחודשים האחרונים דרש לוין מהאוניברסיטאות רשימה שמית מלאה של כל העובדים שקיבלו חריגות שכר. זאת, לאחר שדו"ח מבקר המדינה מחודש מארס קבע כי האוניברסיטאות "עושות מאמצים רבים תוך כדי שימוש גורף בעקרון החופש האקדמי, כדי לסכל כל ניסיון של הממונה להחיל עליהן פיקוח אמיתי ויעיל".

האוניברסיטאות אמנם העבירו נתונים על חריגות השכר אך ללא רשימה שמית של הנהנים מהמשכורות הגבוהות. חלק מהאוניברסיטאות שיתפו פעולה עם לוין, גם אם באופן חלקי, והחלו בדיונים עם משרד האוצר.

אוניברסיטת בר אילן נקטה בקו תוקפני יותר וסירבה להעביר את הנתונים. גם אוניברסיטת חיפה והטכניון לא העבירו את כל הנתונים למשרד האוצר.

לפי חוק יסודות התקציב, על מוסדות נתמכים להעביר נתוני שכר מפורטים לאגף הממונה על השכר באוצר, אך ראשי המוסדות טענו כי חוק המועצה להשכלה גבוהה מקנה להם חופש מינהלי, וכי לפי חוק הגנת הפרטיות לא ניתן לחשוף נתונים על שכר העובדים באוניברסיטאות.

בפגישה הוחלט כי בחודש הקרוב יווצר מתווה שיהיה מוסכם על הצדדים, לפיו האוניברסיטאות יעבירו נתונים לממונה על השכר באוצר באמצעות הוועדה לתכנון ולתקצוב. בנוסף, יסוכם אופן הפעולה מול חריגות השכר הקיימות באוניברסיטאות.

מהוועדה לתקצוב ותכנון נמסר "אנו מאוד שמחים על הפגישה שהתקיימה ונכונות שר האוצר לשתף פעולה עם מערכת ההשכלה הגבוהה בהיבטים התקציביים והפיקוח על השכר. ות"ת רואה חשיבות גדולה לסיים את המשא ומתן על התקציב תוך פרק זמן קצר כדי להבטיח ששנת הלימודים תפתח כסדרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully