וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדחה מינויו של דורון כהן לרשות החברות

צבי זרחיה

3.9.2009 / 18:21

הדיון בממשלה לאישור מינויו של דורון כהן כמנהל רשות החברות שנועד להערך ביום ראשון הקרוב נדחה לפי שעה בשל בדיקה הנערכת על ידי היועץ המשפטי לממשלה בעניינו

הדיון בממשלה לאישור מינויו של דורון כהן כמנהל רשות החברות שנועד להערך ביום ראשון הקרוב נדחה לפי שעה בשל בדיקה הנערכת על ידי היועץ המשפטי לממשלה בעניין טופס ההצהרה שהגיש כהן לועדת המינויים שבה לא דיווח על פעילותו למען שטייניץ. אי הדיווח בהצהרה שהגיש כהן לוועדת המינויים נחשףלראשונה ב-TheMarker בתחילת השבוע.

גורמים משפטיים אמרו היום כי "יש קושי גדול לאשר את המינוי בממשלה לנוכח פעילותו של כהן למען שטייניץ, שעליה כאמור לא דיווח בטופס המועמדות".

גורמים בלשכת ראש הממשלה אמרו אתמול כי "המינוי של כהן לתפקיד מנהל רשות החברות הינו היסטוריה צריך לדון במינוי מועמד חדש. שר האוצר יובל שטייניץ צריך לסגת מהמינוי הזה ולחפש מועמד אחר".

שטייניץ אומנם התעקש בימים האחרונים לאשר את המינוי בממשלה מחרתיים אך היום נמסר מלשכת ראש הממשלה כי הדיון בעניינו של כהן לא יערך ביום ראשון הקרוב.

הדחייה באישור המינוי מוסברת בבדיקת חשיפת themarker על פעילותו של כהן למען שטייניץ, שעליה לא דיווח בטופס ההצהרה שהגיש לוועדה לאיתור מועמדים. בעקבות החשיפה, החל היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז בבדיקת המינויו של דורון כהן למשרת מנהל רשות החברות הממשלתיות. הבדיקה נעשית יחד עם נציבות שירות המדינה. כהן לא דיווח בהצהרה שהגיש כי פעל עבור שטייניץ ואף ארגן לכבודו כינוס בביתו לאחר בחירתו כשר אוצר.

כפי שפורסם, כהן השיב בשלילה לשאלה בטופס המועמדות אם פעל "למתן שירות לקידום עניינו המפלגתי או האישי של שר משרי הממשלה או לקידום ענייני מפלגתו". עם זאת, כהן הצהיר בסעיף אחר בטופס שיש לו "היכרות אישית עם שר שטיניץ".

ממשרד המשפטים נמסר כי בדיקת היועץ המשפטי לממשלה טרם הסתיימה.

מלשכת שר האוצר יובל שטייניץ נמסר בתגובה כי "לשר האוצר יש היכרות אישית עם דורון כהן. כהן נמצא כמועמד ראוי לתפקיד על ידי הוועדה לאיתור מועמדים ועל כן נבחר לתפקיד על ידי שטייניץ. כל נסיונות של גורמים פוליטים להנהיג מועמד מטעמם לרשות החברות לא יצלח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully