וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסעות ליברמן באפריקה: חנך פרויקט חקלאי

פנחס וולף

3.9.2009 / 18:07

בתחנתו הראשונה בביקור, נפגש שר החוץ עם ראש הממשלה האתיופי ודן עמו בשיתוף פעולה. ליברמן: "עולי אתיופיה בישראל מהווה גשר לקשר בין המדינות"

שר החוץ, אביגדור ליברמן, נפגש היום (חמישי) עם ראש הממשלה האתיופי, מלס זנאווי. השניים דנו בשיתופי פעולה ובנושאים כלכליים, ושוחחו ארוכות בנושאי בטחון והדרכים להתמודדות עם הטרור הגלובלי. השניים דיברו על חשיבות חיזוק הקשר בין ישראל לאתיופיה והשר ליברמן אמר כי "קהילת עולי אתיופיה בישראל מהווה גשר חשוב לקשר בין המדינות".

מוקדם יותר חנך השר ליברמן "פרויקט מצוינות חקלאי לבניית ההון האנושי החקלאי באתיופיה", פרויקט משותף לישראל, ארצות הברית ואתיופיה. השר ליברמן אמר בטקס כי "בתקופה זו של משבר תזונה ורעב באפריקה ומשבר כלכלי עולמי אנו מחויבים למציאת פתרונות להגדלת תפוקת היבול". שר החקלאות האתיופי אמר בטקס כי "הפרויקט מהווה מודל שברצונם של האתיופים לשכפל במקומות נוספים באתיופיה".

אתמול נפגש ליברמן עם שר החוץ האתיופי. בפגישה חתמו השרים על הסכם לשיתוף פעולה בין המדינות. ליברמן אמר כי "לאתיופיה ולמדינות אפריקה האחרות יש חשיבות גדולה ויכולת לסייע בקידום מאמצי השלום באמצעות קשריהם עם המדינות המוסלמיות והעולם הערבי". עוד אמר כי "חשוב שאתיופיה ויתר מדינות אפריקה יפעילו את השפעתן החיובית לקידום מאמצי השלום במזרח התיכון מול המדינות הערביות ובארגונים בינלאומיים ולא ייקחו חלק בקבלת החלטות חד צדדיות נגד ישראל".

אתיופיה היא התחנה הראשונה בביקורו של שר החוץ באפריקה. הוא יבקר גם בקניה, גאנה, ניגריה ואוגנדה. ליברמן אמר כי "לביקור באפריקה יש חשיבות רבה בחיזוק ושיפור מעמדה של ישראל בקהילה הבין – לאומית והוא יתרום לקידום האינטרסים הישראליים בפורומים בין – לאומיים. שר החוץ הוסיף כי הביקור הוא חלק מתוכניתו לפיתוח כיוונים חדשים במדיניות החוץ הישראלית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully