וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

15 חודשי מאסר לשוטר שירה בפורץ רכב

גלעד גרוסמן

3.9.2009 / 17:23

בית המשפט בפתח תקווה גזר 15 חודשי מאסר בפועל על שחר מזרחי, שוטר שהורשע בכך שהרג פורץ רכב. השופט, ד"ר מנחם פינקלשטיין, קבע כי לא נשקפה סכנה לחייו של השוטר

בית המשפט המחוזי בפתח תקווה גזר היום (חמישי) 15 חודשי מאסר בפועל על שחר מזרחי, שוטר מחדרה, שהורשע בהריגתו של פורץ רכב לפני כשלוש שנים.

מזרחי, בן 29, השתתף ביולי 2006 בפעילות משטרתית יזומה למעצר גנבי רכב בפרדס חנה. בשלב מסוים הבחינו השוטרים במחמוד גנאים, תושב באקה אל-גרביה, בזמן שהוא פורץ למכונית. מזרחי ירה לעברו של גנאים וטען להגנתו שהירי, שבוצע מטווח קצר, נועד להגנה עצמית, מכיוון שפחד שגנאים עומד לדרוס אותו.

השופט מנחם פינקלשטיין קבע כי לא נשקפה למזרחי סכנת חיים וכי חרג מנהלי הפתיחה באש של המשטרה. "המנוח מת כתוצאה של פעולה פזיזה ובלתי שקולה של הנאשם, העולה כדי עבירה חמורה של הריגה. ההרשעה מחייבת ענישה הולמת שתכליתה לבטא את הערך של קדושת חיי אדם, כל אדם, וגם אם נתפס לאחר שפרץ לכלי רכב", כתב השופט פינקלשטיין בגזר הדין.

מנגד, השופט ציין שמזרחי פעל "במסגרת פעילות משטרתית ראויה ללכידת עבריינים העוסקים בפריצה לכלי רכב", וכי הוא "ראוי לשבח על כך שדבק במשימתו ללכידת הפורץ". השופט התרשם גם מכך שמזרחי היה חייל מצטיין, שלאחר שחרורו הצטרף למשטרה. "אין גם להתעלם מהסבל והקשיים שעבר לאחר האירוע. נראה גם שהנזקים המתלווים לעצם ההרשעה ילוו את הנאשם עוד שנים רבות", כתב בגזר הדין.

לבסוף גזר השופט על מזרחי 15 חודשי מאסר בפועל ו-15 חודשי מאסר על תנאי. פרקליטו של מזרחי, עורך הדין ציון עמיר, הודיע שבכוונתו לערער על ההרשעה ועל גזר הדין לבית המשפט העליון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully