וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אייל גבאי: "משרדי הממשלה פוחדים מהדרוזים"

חיים ביאור

3.9.2009 / 16:11

מנכ"ל משרד ראש הממשלה בפורום המנכ"לים של המרכז הישראלי לניהול: ”דרוזים הפכו למילה מפחידה. במשרדים אומרים: "יש להם נשק ואסור להתעסק איתם"

מנכ"ל משרד ראש הממשלה, אייל גבאי, עורר סערה כשאמר היום כי משרדי ממשלה חוששים מהדרוזים. ”דרוזים הפכו למילה מפחידה. במשרדים אומרים, 'הם יוצאי צבא ויש להם נשק ברישיון ואסור להתעסק אתם'’.

גבאי, שדיבר בפורום המנכ"לים של המרכזי הישראלי לניהול (מי"ל), אמר את הדברים בהקשר לתוכנית ממשלתית להנחת צינור גז באיזור נחל הקישון.לדבריו, משרדי הממשלה נרתעים מלקדם תוכנית זו מתוך התחשבות יתר בכך שהצינוור אמור לעבור באדמות השייכות לישובים דרוזים.

דבריו עוררו סערה בקרב ח"כים. ח"כ מגלי והבה (קדימה) קרא היום לראש הממשלה, בנימין נתניהו, לדרוש מגבאי להתנצל על דבריו על העדה הדרוזית, ואם גבאי לא ייעשה כן, לפטרו לתפקידו לאלתר. סגן השר איוב קרא, ששוחח עם גבאי, אמר אחר מכן: "עדיף היה שגבאי לא יאמר את הדברים, אפילו בזחיחות דעת".

ח"כ טאלב א-סאנע (רע"מ-תע"ל) אמר כי "הדרוזים אינם מהלכים אימים. הם קורבן של מדיניות ממשלתית מזה עשרות שנים המהלכת אימים על מורשתם, זהותם וזכותם לשוויון ולצדק חברתי". ח"כ חמד עמאר (ישראל ביתנו)זעם אף הוא ואמר כי "דברי גבאי, אם אכן נאמרו, הם בגדר גזענותך והסתה, הפוגעים שלא בצדק במגזר שלם במדינה".

בעקבות הסערה שעוררו דבריו, פירסם גבאי הבהרה ובה מסר כי הדברים שאמר לא הובנו כראוי. "כוונתי היתה כי יש מי שמתוך דיעות קדומות מפחד ממגזר הדרוזים, ובמקום לדבר אתם, הניח הנחות שגויות".

גבאי התייחס לביורוקרטיה במשרדי הממשלה. לדבריו, "אפילו כדי להתקין מזגן בשפרעם, דרוש הליך ממושך כי כל רשות וכל משרד מטילים את האחריות לכך על רעהו. בשביל כל פרויקט, דרושה הסכמה של חמישה סמנכ"לים ואחר כך גם הסכמה של משרד האוצר. לפעמים צריך מכרז בשביל עניין פעוט כזה".

בעניין אחר, אמר גבאי כי יש להגדיל את תקופת הצינון בת שנה אחת הקיימת כיום לגבי מנכ"לים של משרדי הממשלה ובכירים במגזר הציבורי הפורשים מתפקידיהם ולהאריך את תקופת הצינון לשלוש שנים. בתמורה, אמר, יש להעניק לפורשים אלה ממצנח זהב. עם זאת, גבאי העריך כי יוזמה זו של הארכת תקופת הצינון תזכה לביקורת ציבורית וככל הנראה לא תתקבל. "אנשים יגידו, מה פתאום לתת למנכ"ל מצנח זהב שיישב בבית שלוש שנים. יאמרו שזה בזבוז של כספי ציבור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully