וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ: "מדוע לא הורסים בתי פלסטינים?"

גלעד גרוסמן

3.9.2009 / 16:02

בניגוד לדיונים רבים שסבים סביב המאחזים הבלתי חוקיים, דנו שופטי בג"ץ בעתירה נגד בנייה פלסטינית בגדה."רק שלושה מבנים נהרסו במשך 14 שנה?"

מדוע המדינה לא הורסת בתים בלתי חוקיים שבונים פלסטינים?זאת השאלה שהציגו היום (חמישי) שופטי בג"ץ לפרקליטות, במהלך דיון בעתירה נגד בניה בלתי חוקית בכפרים א-סאויה ויתמא שבגדה. מגישת העתירה, תנועת רגבים, דרשה להכריז על השטח ובו הבניה הבלתי חוקית "שטח צבאי סגור", וכן להוציא מיידית צווי הפסקת עבודה והריסה נגד שלושה מבנים.

השופטים תהו מדוע המדינה לא פועלת להרוס עשרות מבנים בלתי חוקיים שנבנו במקום מאז שנת 1996, ובתגובה השיבה הפרקליטות ששלושה מבנים נהרסו. על כך השיבה השופטת עדנה ארבל: "שלושה מבנים במשך 14 שנה? אני חושבת שלכל הדעות זה מוזר".

העותרים הציגו בבית המשפט ארבעה מקרים שהתרחשו בחודשים האחרונים, בהם נענה בית המשפט לעתירות של ארגוני שמאל והוציא צו ביניים להפסקת בנייה בהתנחלויות ומאחזים. לטענתו, המדינה מפלה לרעה את התושבים היהודים בגדה המערבית ביחס לפלסטינים. השופט חנן מלצר שאל את נציגת הפרקליטות, עו"ד הילה גורני, האם "היחס לבניה הבלתי חוקית של הפלסטינית זהה ליחס של הבניה הבלתי חוקית של המתיישבים היהודים. האם יש שוני בסדרי העדיפויות?".

עו"ד גורני השיבה כי ישנם שיקולים שונים, והשופט מלצר ענה: "אם זו בניה בלתי חוקית מה זה משנה?". בהמשך הדיון העיר לפרקליטות על כך ש"הבעיה היא שאין לכם הנחיות ברורות, מוסדרות, באיזה מקרים עושים או באיזה מקרים לא עושים, כדי להוכיח שאין אבחנה בין האוכלוסיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully