וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלכלת ישראל תיסוג ב-2% השנה

סוכנויות הידיעות

3.9.2009 / 14:38

הארגון לשיתוף פעולה ופיתוח כלכלי: בשנת 2010 תצמח הכלכלה ב-0.2% בלבד. עם זאת ציין הארגון כי לא קיימת בישראל בועת נדל"ן

ארגון ה-OECD, הארגון לשיתוף פעולה ופיתוח כלכלי, חוזה נסיגה של 2% בתמ"ג הישראלי השנה, בשל החשיפה המרובה של המדינה למסחר בינלאומי. עם זאת ציין הארגון כי הקשיים בשווקים הפיננסיים המקומיים הם מעטים וכי לא קיימת בישראל בועת נדל"ן.

לפי הארגון כלכלת ישראל תרשום נסיגה של 2% השנה ותצמח ב-0.2% בלבד בשנת 2010. הצריכה הפרטית צפויה לרשום נסיגה של 1.7% השנה ולצמוח ב-1.3% ב-2010. יצוא הסחורות והשירותים מישראל יצנח ב-25.2% השנה ויצמח ב-2.6% בלבד בשנה הבאה. יבוא המוצרים יצנח ב-24.3% השנה ויצמח ב-3.7% בשנה הבאה.

שיעור האינפלציה השנה צפוי לעמוד על 2.5%, ובשנה הבאה על 1.1%, לפי הארגון. שיעור האבטלה בישראל יעמוד השנה על 8.5% ובשנה הבאה יעלה ל-9.3%.

ה-OECD חוזה התאוששות צנועה בקרב הכלכלות המתועשות, והעלה את תחזיתו לצמיחתן השנה. כלכלותיהן של שבע המדינות המתועשות (g7) צפויות לסגת ב-3.7% השנה, לעומת תחזית קודמת לנסיגה של 4.1% אשר ניתנה בחודש יוני להערכת oecd.

עדיין, אם ירשמו המדינות נסיגה של 3.7% בתמ"ג תהיה זו הנסיגה החדה ביותר מאז ימי מלחמת העולם השנייה, והארגון הזהיר כי החולשה ברווחי החברות, האבטלה, הירידה במשכורות והידרדרות שוק הדיור יאטו את ההתאוששות.

"ללא ספק נכנסנו לתקופה של התאוששות שהתחילה מוקדם יותר ממה שציפינו", אמר יורגן אלמסקוב, הכלכלן הראשי בפועל של הארגון, בראיון לבלומברג. "עדיין צריך לנקוט משנה זהירות בנוגע להתאוששות", סייג אלמסקוב.

בחודש יוני צפה ה-OECD כי 30 המדינות החברות בארגון ירשמו נסיגה של 4.7% בתמ"ג, ואילו בשנת 2010 תירשם צמיחה של 2010. "אנחנו עדין צופים התאוששות איטית באופן יחסי", אמר אלמסקוב.

ה-OECD צופה כי ארה"ב, יפן, גרמניה וצרפת ירשמו צמיחה ברבעון השלישי. איטליה, בריטניה וקנדה צפויות לרשום עוד רבעון של נסיגה בתמ"ג, אך ישובו לצמיחה ברבעון הרביעי. כלכלת יפן צפויה ברבעון הרביעי לסגת שוב.

הארגון צופה כי כלכלת ארה"ב תרשום נסיגה של 2.8% השנה, בעוד כלכלת גוש היורו תרשום נסיגה של 3.9%, לעומת תחזית קודמת שניתנה ביוני לנסיגה של 4.8%. כלכלת יפן תרשום נסיגה של 5.6% בתמ"ג - הנסיגה החדה מבין מדינות ה-g7 השנה.

כלכלת גרמניה צפויה לרשום נסיגה של 4.8% בתמ"ג וכלכלת בריטניה תרשום נסיגה של 4.7%, לפי ה-OECD.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully