וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נורווגיה מושכת השקעות מאלביט מערכות

עמירה הס

3.9.2009 / 14:37

ההחלטה למשוך את ההשקעות מהחברה הישראלית - בשל חלקה בבניית גדר ההפרדה. משרד האוצר הנורווגי: ההשקעות מהוות שיתוף פעולה עם הפרות חמורות של נורמות בסיסיות

ממשלת נורווגיה החליטה למשוך את השקעותיה מחברת "אלביט מערכות" הישראלית, בשל חלקה בבניית גדר ההפרדה. כך הודיעה היום (חמישי) קריסטין האלוורסן, שרת האוצר הנורווגית, במסיבת עיתונאים באוסלו.

ההחלטה התקבלה בעקבות המלצתה של מועצת האתיקה שבמשרד האוצר הנורווגי, שמתפקידה להבטיח שההשקעות הממשלתיות בחו"ל (במסגרת "קרן הפנסיה הממשלתית" המבוססת על רווחי הנפט), עולות בקנה אחד עם קווים אתיים מנחים. "איננו מעוניינים לממן חברות שבאופן כה ישיר מעורבות בהפרה של החוק ההומניטרי הבינלאומי", אמרה היום שרת האוצר במסיבת העיתונאים, לפי דיווח של שירות הידיעות "נורווטש". הכוונה למערכות הניטור והבקרה שהחברה מייצרת, ושמותקנות על חלקים ממכשול ההפרדה.

בהמלצת המועצה שהוגשה לממשלת נורווגיה, כתוב ש"מועצת האתיקה מוצאת שהשקעות הקרן באלביט מהוות סיכון לא מקובל בשיתוף פעולה עם הפרות חמורות של נורמות אתיות בסיסיות". ההמלצה מתייחסת במפורש לדעת בית הדין הבינלאומי לצדק בהאג מ-2004, שהחומה מפרה את החוק הבינלאומי.

בשנתיים האחרונות, מאז הגדילה נורווגיה את היקף השקעותיה בישראל, קבוצות פלסטיניות וישראליות המתנגדות לכיבוש - בסיוע פעילי שמאל בנורווגיה - הרבו למחות על מעורבות נורווגיה בחברות, בהן אלביט, שקשורות בפיתוח ובבנייה בשטחים הכבושים.

קרן הפנסיה הנורווגית מושקעת ב-41 חברות ישראליות. פרויקט המחקר של קואליצית הנשים לשלום "מי מרוויח" מצא שכמעט שני שלישים מתוך חברות אלו קשורות בפיתוח ובבנייה מעבר לקו הירוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully