וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בבורסה מתנהל בעליות שערים

יעל חלק

3.9.2009 / 13:35

מנסים לתקן את שבוע הירידות באחד העם: מדד ת"א 25 עולה ב-1.3% ות"א 100 מוסיף 1.6%. גם מניית אפריקה ישראל מתחזקת לאחר שאיבדה כמעט 40% בשבוע האחרון

יום המסחר האחרון בשבוע נפתח על רקע ירידות קלות אמש בוול סטריט, ולאחר ירידות השערים שנרשמו השבוע ופתחו את חודש ספטמבר. למרות זאת, מנסים המשקיעים לשמור על אופטימיות ולנצל את היום לתיקון המגמה השלילית. תל אביב 25 עולה ב-1.3% ותל אביב 100 מוסיף 1.6%. מדד מניות הנדל"ן מוסיף 2.2% ומדד מניות הבנקים עולה ב-1.7%. בשעה זו מסתכם מחזור המסחר ב-700 מיליון שקל.

במהלך השבוע האחרון נרשמו מימושים במדדים המובילים, לאחר העליות המרשימות שנראו באחד העם מתחילת השנה: מדד ת"א 25 איבד 5.3% בשבוע האחרון, ומדד ת"א 100 נחלש ב-4.9%. מדד מניות הבנקים ירד ב-6.6% ומדד מניות הנדל"ן צנח בלא פחות מ-10.5%.


ענקית הדשנים כיל, שבשליטת החברה לישראל, הודיעה כי תנסה לגייס חצי מיליארד שקל באמצעות הרחבת סדרות איגרות החוב של החברה ובאמצעות הנפקת סדרות אג"ח חדשות. במקביל מודיעה S&P מעלות על עדכון תחזית הדירוג של כיל מיציבה לשלילית, ודירוג ilAA+.

בשעה זו מרכזת מניית פרטנר את מחזור המסחר הגבוה בבורסה. ל-TheMarker נודע כי אילן בן-דב מנהל מגעים ראשונים עם קרן קפיטל ריסרץ' לצירופה להשקעה בפרטנר. היקף העסקה הכולל הוא כ-5.3 מיליארד שקל. בן-דב סגר בינתיים על מימון של כ-1.2 מיליארד שקל מהאצ'יסון, והשיג מימון נוסף מבנק לאומי שנכנס להשקעה בחברה עם רכישת 4.99% תמורת 515 מיליון שקל.

מגדל ביטוח נסחרת על רקע ההודעה כי היא מנהלת משא ומתן עם חברת הנדל"ן אמות השקעות שבשליטת אלוני חץ להקצאה של 15%-20% מהון המניות של החברה (לאחר ההקצאה) תמורת הזרמת מזומן של 240-330 מיליון שקל לאמות. אם העסקה תושלם, היא תתבצע לפי 7.8 שקלים למניית אמות, המשקף לחברה שווי לפני ההקצאה של 1.3 מיליארד שקל, בדומה לשווייה בבורסה.

דלק נדל"ן ממשיכה לחפש מנכ"ל: אתמול נודע כי יובל גביש ככל הנראה לא ימונה למנכ"ל החברה וייתכן כי אהרון קצ'רגינסקי ימונה ימונה לתפקיד ממלא מקום מנכ"ל החברה ולסגן יו"ר דירקטוריון דלק נדל"ן.

דור אלון, שבשליטת דודי ויסמן, תקיים מכרז מוסדי במסגרת הנפקת אג"ח לציבור בהיקף של עד 250 מיליון שקל. את ההנפקה של חברת הדלק הרביעית בגודלה בישראל תוביל חברת החיתום פועלים אי.בי.אי.

חברת מעריב החזקות, בעלת השליטה בעיתון מעריב, מתכוונת לגייס כ-14 מיליון שקל. מעריב סיכמה את הרבעון השני של 2009 עם הפסד תפעולי של 23.5 מיליון שקל. השחיקה הנמשכת בהון העצמי שכרגע עומד על 69 מיליון שקל הביא את החברה להגדיל את האשראי שהיא נוטלת מהבנק הממן שלה - בנק הפועלים - לרמה של 106.7 מיליון שקל.

חברת הליסינג אלבר תנפיק איגרות בשווי 75 מיליון שקל - כך דיווחה החברה לבורסה לניירות ערך בתל אביב. ההנפקה היא גיוס ההון הראשון של אלבר מאז מאי 2008, אז גויסו 68 מיליון שקל. אלבר דיווחה כי פרעה בחודשים בשלושת הרבעונים האחרונים 630 מיליון שקל - כ-30% מסך חובותיה. החברה סיימה את מחצית השנה הראשונה עם רווח של 4 מיליון שקל בלבד לעומת 17 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2008.

מניית אפריקה מתחזקת בשעה זו, לאחר שאיבדה כמעט 40% במהלך השבוע האחרון. בתחילת השבוע נודע כי החברה תתקשה לעמוד בהתחייבויותיה החל ב-2011 ופועלת על מנת לגבש הסדר חוב מול מחזיקי איגרות החוב שלה. בדו"חותיה הכספיים לרבעון השני דיווחה אפריקה על הפסד של 1.3 מיליארד שקל. הצניחה במניית אפריקה גררה עמה גם את מניית אפריקה נכסים, שאיבדה 25% במהלך השבוע האחרון.

מניית הפניקס נחלשה ב-16% במהלך השבוע האחרון, זאת על אף שבשבוע שעבר דיווחה החברה, מקבוצת דלק, כי סיימה את הרבעון השני עם רווח נקי של 21 מיליון שקל. הסיבה העיקרית לרווחים שהציגה הפניקס היא רווחים מהשקעות בתיק ההשקעות העצמי של החברה (נוסטרו) תודות לעליות בבורסה.

לאחר זינוק של 958% מתחילת השנה, נחלשה השבוע מניית ישראמקו ב-11%. המימושים במניה מגיעים לאחר שהחברה דיווחה על תוצאותיה הכספיות לרבעון השני- הכנסות החברה זינקו פי 8 והסתכמו ב-92.5 מיליון שקל. הוצאות המימון של החברה צנחו ב-96% והסתכמו ב-838 אלף שקל מה שהוביל את החברה למעבר לרווח של כ-90 מיליון שקל ברבעון.

בין המניות שדווקא הצליחו ליהנות השבוע מהתחזקות נמצאת מניית סאני שבשליטת אילן בן דב. החברה שמחזיקה ב-86.4% מסקיילקס אשר רכשה לאחרונה את השליטה בפרטנר, דיווחה על עלייה של 48% במכירות שהסתכמו ב-189 מיליון שקל ועל רווח נקי של 93 מיליון שקל ברבעון- שיפור של 75% לעומת הרבעון המקביל.

מנייה נוספת שנהנתה מעליות במהלך השבוע האחרון היא וריפון, שהוסיפה 13%. למרות ירידה של 18.4% בהכנסות ל-211.2 מיליון דולר ברבעון השלישי עקפה וריפון את תחזיות האנליסטים. בשורה התחתונה, סיימה החברה את הרבעון עם רווח נקי של 21.9 מיליון דולר לעומת הפסד נקי של 7.2 מיליון דולר ברבעון המקביל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully