וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ פינס: "יש לדרוש משפט חוזר לפולארד"

פנחס וולף

3.9.2009 / 16:30

פינס הגיב לחוות דעתו של מבקר המדינה, בה נכתב כי עלו לכאורה כשלים במהלך משפטו של פולארד, אשר סותרים חלקים בחוקה האמריקאית. לדבריו, "אף ממשלה ב-24 השנים אחרונות לא ניסתה פן משפטי"

ח"כ אופיר פינס (העבודה) קרא אחר הצהריים (חמישי) "לפעול ללא היסוס למען משפט חוזר למרגל הישראלי יונתן פולארד". פינס הגיב בדבריו לממצאי חוות דעת שפרסם מוקדם יותר היום דובר המדינה מיכה לינדנשטראוס בעניינו של פולארד. לדברי פינס, "מקומם שבמשך 24 השנים האחרונות אף ממשלה לא ניסתה לתקוף את ההליך המשפטי".

חוות הדעת של המבקר מתפרסת על כ-30 עמודים, אך היא חסויה ברובה עקב רגישותה. בבדיקתו התמקד לינדנשטראוס בתקופת כהונותיהם של ראשי הממשלה בנימין נתניהו, אהוד ברק, אריאל שרון והוד אולמרט. על פי חוות הדעת, "פעולות ישראל היו רציפות ועקביות, אך קיימת התנגדות חריפה ביותר של הממשל האמריקני לדורותיו לשחרורו של פולארד, בעיקר של גורמים בקהילת המודיעין במדינה".

לדעת המבקר במהלך חקירתו עלה עניין חשוב והוא "הפגיעה, לכאורה, בזכותו של פולארד להליך משפטי ראוי, על פי התיקון החמישי לחוקה האמריקאית, המעגן את הזכויות היסודיות של החשוד במעשה עבירה". אביו של פולארד טען במהלך שיחותיו עם המבקר לכשלים בהליך המשפטי של בנו וציין, כי אחת הדרכים לפתרון הפרשה היא בקשה למשפט חוזר על בסיס פגמים בהליך המשפטי.

פולארד נעצר ב-1985 ונידון למאסר עולם לאחר שהעביר לישראל מידע סודי ומסווג, בין היתר על ייצור נשק להשמדה המונית במדינות ערב. מזכיר ההגנה האמריקאי, כתב במסמך שמסר לבית המשפט שדן בעניינו, כי פולארד גרם "לנזק הגדול ביותר שנגרם לביטחון הלאומי האמריקאי אי-פעם".

פולארד, שהודה במסירת עשרות אלפי מסמכים סודיים לישראל, ביקש מארה"ב פעמים רבות לשחררו, בטענה שהעונש שנגזר עליו חמור מדי ומפר עסקת טיעון שנערכה בינו לבין התביעה, במסגרתה הובטח לו כי לא ייגזר עליו מאסר עולם.

"ישראל בגדה בסוכן שלה"

יו"ר ועדת המשנה לביקורת על מערכת הביטחון, עתניאל שנלר (קדימה) התייחס לחוות הדעת ואמר כי הוא מצפה מראש הממשלה בנימין נתניהו להופיע בפני הוועדה כדי להציג כיצד בדעתו ליישם את המלצות המבקר ומה הן דרכי פעולת הממשלה על מנת להשיב את פולארד לישראל בהקדם.

"חרף העובדה שכל ממשלות ישראל פעלו באופן נמרץ לשחרורו של פולארד בדרכים שונות, העובדה שהוא עדיין בכלא היא כישלון על פי מבחן התוצאה", אמר שנלר. "על הממשלה ועל ארגוני זכויות האדם בארצות הברית לפעול באומץ לב ובנחישות לתיקון עיוותים שנתגלו בהתנהלות המשפט שנערך לפולארד".

ראש חטיבת המנהיגות היהודית בליכוד, משה פייגלין, הגיב גם הוא לדו"ח ואמר כי "מדינת ישראל בגדה בסוכן שלה בכך שמעולם לא הגישה בקשה רשמית לשחרורו של יהונתן. המסר הישראלי לאמריקאים הוא חד וברור: אנו מעוניינים במותו של פולארד אצלכם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully