וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כיל תגייס חצי מיליארד ש"ח באמצעות אג"ח

יעל חלק

3.9.2009 / 9:32

שיעורי הריבית שישאו אגרות החוב החדשות ומחיר היחידה של האיגרות שתונפקנה במסגרת הרחבת הסדרות שבמחזור, יקבעו במכרז

ענקית הדשנים , שבשליטת , הודיעה כי תנסה לגייס חצי מיליארד שקל באמצעות הרחבת סדרות איגרות החוב של החברה ובאמצעות הנפקת סדרות אג"ח חדשות. שיעורי הריבית שישאו אגרות החוב החדשות ומחיר היחידה של איגרות החוב, שתונפקנה במסגרת הרחבת סדרות שבמחזור, יקבעו במכרז. הצעת איגרות החוב תבוצע בדרך של הצעה אחידה.

איגרות החוב של כיל הן צמודות מדד ונסחרות בימים אלו בתשואות שבין 2.3% ל-4.3%. אג"ח ממשלתי צמוד מסוג גליל שצפוי גם הוא להיפדות ב-2013 נסחר בתשואה של 1.07%.

במקביל מודיעה s&p מעלות על עדכון תחזית הדירוג של כיל מיציבה לשלילית, ודירוג ilaa+. במעלות מסבירים כי בתקופה האחרונה חלה האטה משמעותית בענפי הפעילות של כיל, בדגש על ענף הדשנים, בהשוואה לשנת 2009 שהיתה שנת שיא. בתקופה זו קיימת אי ודאות לגבי רמת הפעילות ורמת המחירים לשנים הבאות.

תחזית הדירוג השלילית משקפת בעיקר את החשש כי דירוג כיל עשוי להיות מושפע לשלילה אם ובמידה דירוג חברת האם, החברה לישראל, ירד כתוצאה מהקשיים וההתפתחויות השליליות בחברת הבת, צים. כמו כן, קיימת כיום אי ודאות באשר לרמת הפעילות ורמת המחירים בענף האשלג העולמי בשנים הקרובות. היחלשות נוספת בענף וירידה משמעותית במחירי האשלג ובכמויות הנמכרות עלולים להשפיע לשלילה על הדירוג הנוכחי.

החברה לישראל, חברת האם של כיל, מסתמכת על תזרים הדיווידנדים מכיל על מנת לשרת חוב פיננסי סולו של כ-2 מיליארד דולר. ההתפתחויות השליליות האחרונות בחברת בת אחרת שלה, צים, וכוונתה של החברה לישראל להזרים לצים 350 מיליון דולר עד סוף 2010 עלול להשפיע לרעה על דירוג התחייבויותיה.

במעלות מסבירים כי שינוי תחזית הדירוג ליציבה אינו צפוי כל עוד לא תפוג אי הודאות בקשר עם חברת האם ובקשר עם רמת הפעילות ורמת המחירים בענפי הפעילות העיקריים של החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully