וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדירקטורים בחברת החשמל חוששים מתביעות

מאת אבי בר-אלי

2.9.2009 / 23:23

בעקבות מחיקת הפנסיה: יו"ר הדירקטוריון פנה מוטי פרידמן לרשות החברות הממשלתיות: "האירועים האחרונים מגבירים את חששם של חברי דירקטוריון רבים ואף את שלי"

דירקטוריון חברת החשמל והנהלת החברה פנו לרשות החברות הממשלתיות בבקשה דחופה לקביעת הסדרי שיפוי עבור חבריהם - כך נודע ל-TheMarker. הפנייה נעשתה בעקבות ההתפתחויות האחרונות סביב סוגיית רישום המחויבות האקטוארית של החברה, המעוררות חשש מהליכים משפטיים שייפתחו נגד החברה.

אתמול אישר דירקטוריון חברת החשמל את הנחיית רשות ני"ע להפחתה של 5-6 מיליארד שקל ממצבת התחייבויותיה הפנסיוניות של החברה. זאת, בעקבות דו"ח אקטואר החברה לפיו נופחו לכאורה ההתחייבויות בהסתמך על הנחות אקטואריות מוטעות. הפחתה זו עתידה להגדיל את הונה העצמי של החברה בסך של 3-4 מיליארד שקל כבר בדו"חות הכספיים של הרבעון השני של 2009, אותם תפרסם החברה עד סוף אוקטובר. ואולם בדיקת האקטואר עדיין בעיצומה, ולא מן הנמנע כי לא יהיה זה התיקון האחרון לו תידרש החברה.

החלטת הדירקטוריון עשויה לגרור הליכים משפטיים שונים, ובהם תביעות ייצוגיות נגד החברה. אחת מהן כבר הוגשה השבוע לבית המשפט המחוזי בפתח תקוה, אולם יועציה המשפטיים של החברה הודיעו לדירקטוריון כי לא יוכלו שלא לאשר את הוראת הרשות, לאחר שפנו להכרעתה בסוגיה במסגרת פרה-רולינג.

במכתב ששיגר השבוע יו"ר דירקטוריון החברה, מוטי פרידמן, למנהל רשות החברות, אודי ניסן, נכתב כי להחלטת רשות ני"ע באשר לתיקונם המיידי והרטרואקטיווי של דו"חותיה הכספיים של החברה עשויה להיות השפעה על החברה, על המדינה ועל שוק ההון כולו.

"אירועים אלה מגבירים את חששם של דירקטורים רבים ואף את שלי", כתב פרידמן, וביקש מניסן להאיץ את תשובת הרשות לבקשת השיפוי. "כיו"ר דירקטוריון, אני רואה חובה להדגיש את הצורך הממשי והדחוף בהקניית הסדרי שיפוי ואחריות ההולמים את הסיכון הרב בפועל או בכוח העומד בפני הדירקטורים, וכן להביע את החשש מהמצב כמות שהוא היום".

כפי שפורסם ב-TheMarker רכשה חברת החשמל עבור האקטואר אלן דובין פוליסה לביטוח אחריות מקצועית ב-350 אלף דולר. כבר לפני שנתיים פנתה חברת החשמל לרשות החברות בדרישה לשפות את חברי הדירקטוריון ונושאי המשרה בחברה.

בממשלה דחו בשעתו את הדרישה בטענה כי אין כל סיבה להעניק שיפוי לדירקטורים בחברות ממשלתיות. באחרונה חידש הדירקטוריון את בקשתו להקדים את השיפוי להליך השינוי המבני - וברשות החברות ניאותו לשקול מחדש את עמדתם.

מרשות החברות נמסר בתגובה כי אינה נוהגת לאשר מתן שיפוי בחברות הממשלתיות, אך "בוחנת את פניית חברת חשמל לאור הייחודיות שבמקרה הנדון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully