וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מני מזוז יבדוק את מינויו של דורון כהן

מאת צבי זרחיה

2.9.2009 / 23:23

היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז יבדוק טענות כי מנהל רשות החברות הממשלתיות דורון כהן לא דיווח על פעילותו למען שטייניץ

היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, בודק את מינויו של דורון כהן לתפקיד מנהל רשות החברות הממשלתיות. הבדיקה נעשית יחד עם נציבות שירות המדינה.

על הבדיקה הוחלט בעקבות חשיפת TheMarker ביום ראשון, לפיה כהן, שנבחר בסוף השבוע על ידי שר האוצר, יובל שטייניץ, לתפקיד לא דיווח בהצהרה שהגיש כי היה פעיל במטה הפריימריס של שטייניץ. כמו כן נבדקת הטענה כי כהן לא דיווח כי אירגן לכבוד שטייניץ כינוס בביתו לאחר בחירתו לשר האוצר.

כפי שפורסם, כהן ענה בשלילה לשאלה בטופס המועמדות אם פעל "למתן שירות לקידום עניינו המפלגתי או האישי של שר משרי הממשלה או לקידום ענייני מפלגתו". עם זאת, כהן הצהיר בסעיף אחר בטופס שיש לו "היכרות אישית עם השר שטיניץ".

מקורות משפטיים בכירים אמרו אתמול כי אי הדיווח של כהן בטופס שהגיש לוועדת האיתור הוא בעייתי ולא ניתן לעבור על כך לסדר היום. "העלמת מידע או הסתרת מידע של מועמד בטופס המועמדות שהגיש לתפקיד מנכ"ל היא עבירה לכאורה על סעיף בחוק שירות המדינה", ציינו.

שטייניץ לוחץ להגיש את המינוי לאישור הממשלה כבר ביום ראשון הקרוב. מקורות באוצר אמרו אמש כי כהן הוא מועמד ראוי לתפקיד, שזכה לתמיכה גורפת בוועדת האיתור. לדבריהם, שטיייניץ לא היה חייב להקים ועדת איתור. הוועדה המליצה על שלושה מועמדים, ומהם זכה כהן לתמיכה הרבה ביותר.

מקורות במשרד ראש הממשלה הביעו בימים האחרונים ביקורת נגד מינויו של כהן למנהל רשות החברות הממשלתיות. לדבריהם, "כהן מונה לתפקיד יו"ר עמידר על ידי ציפי לבני, יו"ר קדימה, ונחשב בעבר מקורב לעמרי שרון. מוטב היה למנות מועמד ראוי אחר לתפקיד שלא היה מקורב ללבני או לשרון".

מוועדת האיתור נמסר בסוף השבוע בתגובה כי כהן דיווח לוועדה על היכרותו המוקדמת עם שטייניץ וכי הדבר הובא בחשבון בהמלצות הוועדה על המועמדים הסופיים לתפקיד. מטעמו של כהן נמסר בסוף השבוע כי כהן דיווח לוועדה אמת, כי הוא עומד מאחורי דיווח זה באופן מוחלט וכי פעל בשקיפות מלאה מול הוועדה ודיווח על הזיקה והיכרותו עם שטייניץ.

כהן (49) הוא בוגר אוניברסיטת תל אביב בכלכלה ובחשבונאות, ומוסמך אוניברסיטת תל אביב במשפטים. בעבר כיהן כחשב כימיקלים לישראל, כסמנכ"ל הכספים של דפי זהב וכסמנכ"ל הכספים של עלית.

ממשרד רה"מ נמסר בתגובה: "מכוח חוק החברות הממשלתיות אמור המינוי לבוא לאישור הממשלה לאחר קבלת כל האישורים הנדרשים. המינוי עדיין לא הובא לאישור הממשלה. אין באפשרותנו להגיב על שמועות ואמירות לפני שהתקבלה התייחסות כל הגורמים המופקדים על התהליך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully