וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות שש תלונות על מיידוף לא נפתחה חקירה

נמרוד הלפרן

2.9.2009 / 22:24

חמש חקירות שבכל זאת ערכה רשות ניירות הערך בארה"ב לא העלו דבר. עם זאת, הדו"ח קבע כי אין ממש בטענות בדבר קשרים בין אנשי רשות ני"ע לבין מיידוף

רשות ני"ע בארה"ב (sec) התעלמה משפע ראיות, ובכלל זה שש תלונות, אשר הצביעו על כך שברנרד מיידוף מבצע הונאת פונזי, לפי דו"ח של המפקח הכללי של הרשות שפורסם היום. "למרות אין ספור תלונות אמינות ומפורטות, רשות ני"ע מעולם לא ערכה בדיקה הולמת או חקרה את המסחר של מיידוף, ומעולם לא נקטה בצעדים ההכרחיים, אבל הבסיסיים, כדי לקבוע האם מיידוף מבצע הונאת פונזי", נכתב בדו"ח בן 22 העמודים. "רשות ני"ע קיבלה במהלך השנים די והותר מידע בצורה של תלונות מפורטות ומהותיות, אשר הצדיקו בדיקה יסודית ומקיפה", נכתב בדו"ח.

הדו"ח, תקציר של דו"ח מפורט המקיף 450 עמודים אשר יפורסם ביום שישי, קבע עוד כי למרות שלוש בדיקות ושתי חקירות של מיידוף, מעולם לא נפתחה חקירה יסודית נגדו. עם זאת, הדו"ח קבע כי אין ממש בטענות בדבר קשרים בין אנשי רשות ני"ע לבין מיידוף, וכי העובדה שאחד הממונים על חקירת מיידוף ברשות התחתן עם אחייניתו של מיידוף לא השפיע על אופן חקירת מיידוף על ידי הרשות.

בחודש יולי חשף העיתון "וושיגנטון פוסט" כי עורכת דין של רשות ני"ע הזהירה כבר בשנת 2004 מפני אי-סדרים בחברת ההשקעות של מיידוף. ז'נוויוו ווקר-לייטפוט, פרקליטה ביחידת הבקרה של הרשות, שלחה אימיילים לממונים עליה בהם טענה כי מידע שקיבלה ממיידוף במהלך ביקורת לא היה הגיוני, ואף הציעה סדרת שאלות שיש להציג לחברה ההשקעות שלו, דיווח העיתון.

כמה מהשאלות שהציעה קראו תגר באופן ישיר על פעולותיו של מיידוף, והתבררו בהמשך כמרכיבים בהונאת הענק שביצע. עם זאת, למרות החששות שהועלו לגבי מיידוף, היתה רשות ני"ע נתונה באותה עת ללחצים לחקור את מגזר קרנות הנאמנות, ווקר לייטפוט התבקשה להתמקד בחקירה אחרת בתחום זה.

אחד הממונים על ווקר-לייטפוט אשר פיקח על טיפולה בחקירת מיידוף היה אריק סוונסון, סגן מנהל המחלקה שלה. סוונסון התחתן בהמשך עם אחייניתו של מיידוף.

מיידוף, בן 71, לשעבר יו"ר נאסד"ק, נידון בסוף חודש יוני לעונש של 150 שנות מאסר, לאחר שהודה בהונאת ענק בהיקף של 65 מיליארד דולר אשר התפרשה על פני עשרות שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully