וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה"מיידוף הלבנוני" רושש את חיזבאללה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

2.9.2009 / 20:44

איל הון לבנוני, שכבר קיבל את הכינוי "מיידוף הלבנוני", עמד בראש הונאת ענק של כמיליארד דולר וגרם לחיזבאללה נזק עצום. הארגון איבד לא פחות מ-683 מיליון דולר

איל הון לבנוני בשם סלאח עז א-דין עומד בראש הונאת ענק בשווי של כמיליארד דולר, כשהקורבן המרכזי הוא ארגון חיזבאללה. העיתון הכוויתי "אל-ווטן" דיווח היום (רביעי) כי חיזבאללה איבד 683 מיליון דולר לאחר שהשקיע כספים רבים בעסקיו של עז א-דין באירופה ובארה"ב. טרם ברורים פרטי ההונאה ומה עלה בגורל הכסף שאיבדו המשקיעים.

על פי הדיווחים בכלי התקשורת בלבנון, עז א-דין החל לפני מספר שנים לגייס כספים ממשקיעים שיעים, תומכי חיזבאללה, והבטיח להם תשואה גדולה. על פי הדיווח בעיתון, עז א-דין נעצר לפני ארבעה ימים בביירות על ידי מנגנוני הביטחון של חיזבאללה בעת שניסה לברוח דרך שדה התעופה בעיר. כותב הכתבה סיפר כי קודם לכן העביר עז א-דין את מאות המיליונים אל חשבונו הפרטי תוך שהוא מסתייע במנגנוני מודיעין מערביים.

עז א-דין, דמות מוכרת בלבנון הנחשב למזוהה עם חיזבאללה, הוא מנהל בית הוצאה לאור בשם "דאר אל-האדי" הממומן על ידי הארגון השיעי. על פי הדיווחים בכלי התקשורת, חיזבאללה העביר לידיו סכומי כסף רבים לא רק שקיבל מאירן אלא גם כאלה שמקורם בערב הסעודית וכווית. לפי הערכות בלבנון, הונאתו גרמה למשקיעים לאבד מעל מיליארד דולר.

  • עוד באותו נושא:
  • חיזבאללה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully