וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת G20: "להדק הפיקוח על הבנקים"

נמרוד הלפרן

2.9.2009 / 19:06

שרי האוצר של 20 הכלכלות הגדולות בעולם הסכימו היום כי יש ליצור תקנות בינלאומיות שיגבילו את שכר הבכירים במערכת הפיננסית

שרי האוצר של מדינות האיחוד האירופי הסכימו לפעול להידוק הפיקוח על בונוסים במגזר הבנקאי במסגרת גיבוש עמדה אירופית משותפת לרפורמה במערכת הפיננסית לקראת פסגת ראשי מדינות ה-G20 שתתקיים בארה"ב לקראת סוף החודש.

"הרשויות זקוקות ליותר שרירים ולשיניים חדות יותר", אמר שר האוצר של שוודיה, אנדרס בורג, אשר ארצו משמשת כעת כנשיאה התורנית של האיחוד האירופי, במסיבת עיתונאים שנערכה היום בבריסל בעקבות פגישת שרי האוצר של האיחוד האירופי. "תרבות הבונוסים חייבת להסתיים" אמר בורג, אשר הוסיף כי ישנה עמדה אירופית משותפת ונחושה.

שרי האוצר של האיחוד האירופי הסכימו בפגישתם היום גם להגדיל את היקף המימון שיעמידו מדינות האיחוד לרשות קרן המטבע הבינ"ל (IMF) ל-125 מיליארד יורו (178 מיליארד דולר) לעומת התחייבות קודמת להזרמת 75 מיליארד יורו.

ראש ממשלת בריטניה, גורדון בראון, הציע אתמול להגביל את הבונוסים במגזר הבנקאי על פי רווחי הבנקים, ואמר כי יש להעלות את הרעיון במסגרת פסגת ה-G20. "הוויכוח צפוי להתמקד בשאלה האם הבונוסים שמחולקים הם, באופן כללי, גבוהים מדי ביחס להכנסות ורווחי החברות", אמר בראון בראיון לעיתון "פייננשל טיימס". "אני חושב שמדובר בויכוח לגיטימי שצריך להתקיים בפסגת ה-G20 ובקהילה העולמית - כדי לבדוק האם ניתן יהיה להגיע להסכמה לגבי מהו האחוז המוצדק", הוסיף.

דבריו של בראון סימנו שינוי בעמדתו של ראש ממשלת בריטניה, אשר טען עד כה כי יש לאפשר לחברות לדרוש החזרת בונוסים במקרה שעסקות שבוצעו מתבררות ככשלון, וכי יש להטיל על בנקים דרישות הון קשוחות יותר במקרים שבהם נראה כי הם מעודדים נטילת סיכונים מופרזים.

"אני חושב שצריך להיות ברור לגמרי כי הבונוסים צריכים להיות מבוססים על הצלחה בטווח הארוך, ולא על הצלחת עסקות ספקולטיוויות בטווח הקצר וכי חייבת להיות מערכת להחזרת בונוסים במקרים שבהם עסקות מתבררות ככשלון בתוך שנה-שנתיים", אמר בראון אתמול. "אני חושב גם שעלינו לבחון אפשרות להקשחת דרישות ההון מבנקים מסוימים במקרים שבהם הרגולטור קובע כי הסיכונים היו גבוהים מדי", הוסיף.

קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, ונשיא צרפת, ניקולא סרקוזי, אמרו שלשום כי בכוונתם ללחוץ על ראשי מדינות ה-G20 להגביל את גודלם של בנקים ולפקח על גדול הבונוסים שהם מחלקים לבכיריהם. "אין לאפשר לאף בנק להפוך לכה גדול עד כי הוא מסוגל לסחוט ממשלות", אמרה מרקל שלשום.

עם זאת, בראיון ל"טיימס" אתמול אמר בראון כי הוא אינו מתלהב להצעת הנשיא סרקוזי להגביל בחוק את גובה הבונוסים לבנקאים בעקבות המשבר הפיננסי בטענה כי אכיפתם תהיה קשה. "אני חושב שזה קשה מאוד באקלים הבינלאומי", אמר בראון. "אבל חייבות להיות דרכים אחרות שבאמצעות נוכל לעשות זאת טוב יותר", הוסיף.

נטילה מופרזת של סיכונים, אשר גררה בונוסים עצומים לבנקאים, נחשבות לדעת מומחים רבים לגורם שתרם משמעותית למשבר הפיננסי העולמי, אשר חייב ממשלות ברחבי תבל לחלץ בנקים בעלות של מיליארדי דולרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully